Anyák napja
Májusban az édesanyákat köszöntjük. Erre az alkalomra nemcsak virággal lehet meglepni őket. A gyermekek kedves kis rajzzal; hajtogatott, ragasztott, varrott vagy egyéb módon díszített apróságokkal is kedveskedhetnek anyukájuknak. A szeretettel készített kis személyes ajándékokat legtöbben évekig megőrzik. Nem is kell hozzá nagy előkészület. Egy félbehajtott A/4-es egyszerű színes vagy fehér lap egyik oldalára lerajzolhatják milyennek […]
Read MoreFolyóírásból nyomtatott
Az általános iskola első osztályában, -Magyarországon- kerekded, folyamatosan egymáshoz kapcsolt betűkkel tanulnak írni a gyerekek. Ezt nevezzük a magyar sztenderd írásnak. Kötelezően ezt tanítják, és az alsó tagozaton még nincsenek nagy eltérések. –Legalábbis az órai írásmóddal kapcsolatban. Természetesen iskolai környezeten kívül, már látszanak az eltérések. Pl. üres lapra, /ahol nincsenek korlátozott elvárások: margók, sorok […]
Read MoreA rajzolás, festés hatásai
A rajzolás olyan tevékenység, ami jótékony hatású és több területre kihat. Elsősorban örömszerző tevékenység. A mozgás megjelenése a felületen hagyott nyomként és az efelett érzett öröm, hozza létre az első firkákat. Előhívhatja ezt a tevékenységet egy színes festékkészlet, egy vidám mozgássorozat, egy új nyomhagyó eszköz vagy ötlet. A rajzolást eleinte a mozgás öröme vezérli, később […]
Read MoreGRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS 1
Óvodáskorban van, aki szeret rajzolni, van aki nem. Pedig a rajzolás, az írás előszobája. Minden vonal – akár lapon, akár egyéb felületen hozzák létre,- bármilyen nyomhagyó eszközzel, az előkészíti az írómozgást. Sokan elmondták már, hogy elég ha sokat fűz gyöngyöt, vagy legózik a gyermek. Valóban a gyurmázás, homokvárépítés, szerelés, csavarozás, kirakózás, mind nagymértékben segíti […]
Read MoreGRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS 2
A ceruza helyes fogásával kapcsolatban, már sok különböző véleményt hallottam szülőktől, nagyszülőktől, pedagógusoktól. Amint először ceruzát fog a gyermek, érdemes jól a kezébe adni, rögtön az első alkalmakkor megmutatni, hogyan fogja, tartsa. Legkésőbb középső csoport végére, már a helyes fogással alkossanak. Nagyon nehéz később javítani a görcsös ceruzafogást. A háromujjas tartás előkészítését hüvelyk és […]
Read MoreGRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS 3
Azoknak a gyermekeknek, akik csak autózni szeretnek, érdekes ötletek kellenek, hogy szívesen vegyenek részt a síkbeli játékos formaalkotásban. Finommozgást fejleszt, az is, ha a gyermek autóval festékpacán halad át egy nagyon nagy lapon, és saját autópályát hoznak létre a gyermekkel. Szélesebb nyomtávú autóval létrehozva, ha megszárad a nyomvonal, berajzolni a felezővonalat. Ez a kisebb […]
Read MoreRajzolás és fejlődés
A gyermekek mozgásfejlődése nagy és kismozgásokra bontható. A nagymozgás a test, kar és láb nagymozgásaival a teret birtokba vevő, környezetét felfedező gyermek mozgása. Kúszás, mászás, járás, futás, bújkálás, labdázás, hintázás, mászókázás és hasonló mozgások összefoglaló neve. A finomabb mozgás az ürítést, beszédet és kézizmokat koordináló izmokhoz tartozik. A mindennapok során elsősorban a kézügyességgel kapcsolatosan használjuk. […]
Read More