Gyermekeknek: |
Rajzkészség fejlesztése, írómozgásra előkészítés, felkészítés a sikeres iskolakezdésre, tanulási zavarok megelőzése, kreativitásra nevelés. Óvodásoknál: Az egyéni foglalkozások felkészítik a gyermeket az írással kapcsolatos iskolai életre: A kézizmok erősítése, a sík térben való tájékozódás, a helyes ceruzafogás és tartás, megfelelő íróeszköz-nyomás használata, irányok, sorrendiség tartása, megfelelő vonalvezetés, pontosabb vonal-kapcsolások, írászavar megelőzése, szókincsbővítés és pontos megfogalmazások. Oldott hangulatban játékos formában pozitív megerősítések alapján részképességei folyamatosan fejlődnek. Kisiskolásoknál: A gyermek segítséget kap ahhoz, hogy a meglévő ismereteit és az új változatos bonyolultságú feladatokat képes legyen napi szinten helyesen alkalmazni. Írászavar javítása, betűelemek gördülékeny írása, szótagolási, helyesírási nehézségek javítása. Mérettartó és iránytartó írást, olvasható, megfelelő rendezettségű íráskép kialakítást teszi lehetővé. Felső tagozatos és középiskolás gyermekeknél: Minden új helyzetben, iskolaváltásnál fontos a jól olvasható írás, gondoljunk egy dolgozatra, hogy mennyit ront a helyesírás, maszatosság, javítgatások áthúzások, egybeolvadó sorok a végső osztályzaton. A személyes kapcsolatra és együttműködésre épülő áttekinthető íráskép kialakítása, írászavar rendezése, rendezett jegyzetek írásának önálló képessége a cél a fejlesztés során. A változás, egy új közegbe és helyzetbe való beilleszkedés, a megfelelés vágya a legtöbb esetben stresszel jár. Jelentősen kihathat a gyermek fejlődésére, önbizalmára és így az egész életére is. Amennyiben a kezdetekben könnyen megbirkózik a kihívásokkal és úgy érzi, hogy társaival együtt vagy náluk gyorsabban fejlődik, sokkal magabiztosabb, kiegyensúlyozottabb és sikeresebb lehet! |
Felnőtteknek: |
Gördülékenyebb írás kialakítása, kézjegy újra-struktúrálása, történik interaktív módon. A nehezen vagy alig olvasható írás, új módszerekkel felismerhető kommunikációvá tehető bármilyen életkorban. A már kialakult írásképbe illeszthetők be, a közösen kialakított új, olvashatóbb, saját-mozdulatokra épített betűk. Mostanában bevett szokás az önéletrajzok vagy a kísérőlevél kézírásos bekérése egy egy állás megpályázásánál, ezért igen fontos az olvasható, rendezett íráskép, mivel megbízható, jól kommunikáló embereket keresnek a munkahelyeken. Azt bizonyára sokan tudják, hogy az írásból nagy biztonsággal megállapíthatóak egy ember személyiségvonásai. Azt már sokkal kevesebben, hogyha az írásmódunkat megváltoztatjuk, az az agyféltekénk „újraprogramozásával” visszahat a személyiségünkre is, és sikeresebb emberré válhatunk általa! |
Idősebbeknek: |
Merev mozgások harmonizálása, agyvérzés után az írás újbóli kialakítása segít, hogy a visszakapott íróképességgel visszakaphassa az ember az önrendelkezés képességét. Ugyanis aki nem képes aláírást produkálni, az gyámra szorul és nem tudja önállóan intézni írásos ügyeit. Betegségből adódó írásromlás, írásvesztés állapot javítása, reedukáció. Segítségadás, hogy újra tudjon írni, hogy hiteles személyiségként megmaradjon az önrendelkezési joga és ne szoruljon gyámságra. |