Írásjavítás vagy rajzkészség fejlesztése, íráselőkészítő játékok vagy játék a betűkkel, szóviccek vagy ötmondatos extrém minifogalmazások.
Minden esetben egyéni fejlesztés történik. Ez már azért is jó, mert heti egyszer csak rá figyel valaki, csak az ő ötlete számít, az ő teljes lénye fontos. Az az érzés, hogy barátságos helyzetbe kerül, nem egy megmérettetés stresszében rajzol és ír, sokat számít. Szándékosan nem iskolai vonalas, hanem nagyalakú rajzfüzetbe dolgozunk. A vonalakat mi alkotjuk. Azokat is, amikre vagy amikbe írunk, rajzolunk. A vonalazás lehet bármilyen irányú, hosszúságú, színű, méretű, és formájú. Lényeges, hogy minél kevésbé emlékeztessen az iskolai elvárásokra, a szorongást felidéző eseményekre. Bármilyen eszközt kipróbálhat, hiszen nyomot létrehozni nemcsak íróeszközzel lehet. Így van, hogy radírral írunk satírozott vagy grafitporos lapra. Esetleg fehér lapra kifogyott tollal vagy hurkapálcával, körömmel karcolva, de a lap túloldalán az indigó elővarázsolja a mintát. Lehet írni-rajzolni csőrös ragasztóval, vagy éppen egy csokikockával is. A türelmesebbek vékony műanyag- vagy fonalszálakból is kialakíthatnak és leragaszthatnak egy-egy rövid szót. Az ötletek tárháza végtelen. A gyermekek saját elképzeléseinek, témaválasztásának, kedvenc színeinek és eszközeinek felhasználásával egyéni haladási ütemük figyelembevételével haladunk.
A változások előre nem látható időt vesznek igénybe. Cserébe minél lassabb, annál tartósabb az eredmény. A már megszilárdult mozgáslefutású, automatizált grafémákat kell felszámolni, módosítani, újraalkotni és beintegrálni a saját egyéni kézírásába. A kisiskolásoknál a helyes formát érdemes megerősíteni. Ez most a Covid után elég sok gyermeknél okoz nehézséget. Nem emlékeznek a hang írott képére és kitalálják, hogyan lehetne megoldani azt, amit a füzetben kéne látni. Elég sok érdekes formát látok. A gond az, hogy ha nem egyértelmű a betű, így az azzal írott szó sem kiolvasható. Minél több extrém, kialakulatlan betű van egy-egy szóban és minél hosszabb a szó, annál kevésbé lehet kikövetkeztetni mit is írt a gyermek. Kortól függetlenül az egyéni erősségeire és személyes érdeklődési körére építve haladunk, miközben a rá szabott és folyton alakuló módszereket alkalmazok.