Köszöntjük, Marcell nevű látogatóinkat.

Grafológus szakoktató, Makra Ildikó Judit

Makra Ildikó Judit

Mobil/ SMS: 06 (70) 529 89 12

E-mail: grafobazis@gmail.com

Ajánlatkérés:
KLIKK

1117 BUDAPEST BUDAFOKI ÚT 81 2EM 4

hétvégén a parkolás ingyenes, helyek szoktak lenni. 4 metró közel, 4, 6 villamos meg egy csomó busz, Rákóczi és Petőfi híd közel....

Péntekenként: a Pagoda Tanodában is tartok foglalkozásokat!

Cím: 1152 Bp Szentmihályi u. 171.

Szombat egész nap és vasárnap délután: 1111 Bp Budafoki u. 81.

Egyénre szabott interaktív foglalkozások.

TÉRKÉP

Köszönetnyilvánítások
Kedves Ildikó! Nem tudom, hogyan csinálja, de fiam /aki eddig ceruzát, krétát, lapot látni sem akart/, kezd önállóan rajzolni. Végre az óvodai faliújságon is láthatom a munkáit. Megszerette az alkotást. Már nem fél, hogy kinevetik. Elhiszi, hogy képes arra, amire a többi gyerek. Javult az önbizalma és ezt magának köszönhetjük. Elengedik iskolába is, mert emiatt ez is kérdéses volt.

AKCIÓ 999.- FT

Lelkem gyöngyei

MEGRENDELHETŐ

verses kötetem e-book formájában
a részletekért KLIKK

Mérje fel gyermeke képességeit

KLIKK IDE A FELMÉRÉSHEZ

Kézügyesítő játékok otthonra

KLIKK IDE A JÁTÉKOKHOZ

KÖNYV
Tanulsz velem cigányul? Sityos manca romanes?
Szilágyiné Makra Ildikó - Orsósné Varga Mária

A rajzolás, festés hatásai

A rajzolás olyan tevékenység, ami jótékony hatású és több területre kihat.

Elsősorban örömszerző tevékenység. A mozgás megjelenése a felületen hagyott nyomként és az efelett érzett öröm, hozza létre az első firkákat.

Előhívhatja ezt a tevékenységet egy színes festékkészlet, egy vidám mozgássorozat, egy új nyomhagyó eszköz vagy ötlet.

A rajzolást eleinte a mozgás öröme vezérli, később a közösen vagy önállóan létrehozott színes formák, majd az alkotás és önkifejezés vágya. Ez a folyamat addig tart, amíg más tevékenység át nem veszi a közlés, önmagunk pontosabb kifejezésének szerepét. Természetesen az a jó ha megmarad játéknak, ellazító felszabadító tevékenységnek a későbbi évekre is.

A rajzolás valójában ön-terápia is, hiszen segít megszabadulni rossz élményektől, fantáziánkban bármi megtörténhet. A rajzolás tehát egy remek feszültségoldó eszköz is.

Természetesen vannak olyan gyermekek, akik nem szeretnek rajzolni. Nekik is nagy élmény azonban, ha tét nélkül, nonfiguratív színélményekben lehet részük. Festékkel, nagy és változatos méretű ecsetekkel, nyomot hagyóeszközökkel különböző felületeken legyen lehetőségük kipróbálni milyen is lehet érzésekkel alkotni. Nem baj, ha nem hasonlít semmire, mert a színek és a mozgás együtt a tánc élményére hasonlít a legjobban. Ellazít, emlékeket idéz fel, kikapcsol. Megtanít a különböző technikák és eszközök kipróbálásával sok új dologra. Milyen lehet a vonal kevés vagy több festékkel, színnel, ceruzával? Milyen, ha erősebben vagy gyengébben nyomjuk? Benne van a mozgásindítás, mozgás fenntartás, és -megállítás önkontrollja. De a vonal kanyarjaiban az alkalmazkodás a kerülők, kanyarok, ívek és kerekded vonalak. Ezek által a rajz és festés fejleszti a mozgáskontrollt, színérzékelést, színek megnevezését. A színek keveredése által a színek sokféleségét, azok változásait egymásba olvadását telítettségét és halvány vagy élénk voltát. Megismerik mit bír el egy papír és mit egy másik felület. Mi ázik el és mi az, ami a sűrű krémes állagot is megtartja. Mi mosható le vagy mi az, ami még a kezünket, ruhánkat is tartósan megfogja. Lehet játszani a vonalakkal, színekkel, nyomóerővel, felületekkel, gyorsasággal. Mind-mind más érzetet kelt és a legszebb, hogy egyénenként is más reakciókat válthat ki a létrehozójából és a szemlélőből is.

Tény, hogy a rajzolás alatt egy kevésbé kontrollált állapotba kerülünk. Az agy egyes területei jobban összehangolódnak. Utána képesek vagyunk koncentráltabb figyelemre, jobb ötleteink támadnak.

E fenti tulajdonságai miatt rendkívül alkalmas tanulási zavarok és feszültségek oldására. 

 

Makra Ildikó Judit 2022. 07. 08.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.