Olvasható írást alakítunk a klienssel közösen, mely által személyiségét és életútját is befolyásoló pozitív változások jönnek létre.
A foglalkozások nincsenek életkorhoz kötve. Az írásváltozás bárki által elérhető. Egyetlen feltétele, hogy akarja a létrehozója. A léleknek nincs kora, az akarat nem korfüggő tulajdonság. Ezért a kliens lehet óvodás gyermek, kisiskolás, felső tagozatos vagy középiskolai tanuló, de felnőtt is. Az illető maximális bevonásával történnek a foglalkozások, humorral oldva a nehezebb perceket. Ezekben segítenek a szójátékok, a vidám képpé alakított megszemélyesített vagy tárggyá váló betűk. Az iskola előtt álló gyermekek finommozgásának segítése a közös firkákon, a perbeszédes térkitöltéseken, tükörképformák kiegészítésével, sorminta-képekkel, vicces rajzokon át jókedvű társasjátékká alakulnak. Minderre van hely a füzetben. Nem korlátoznak előhuzalozott vonalak, keretek. Egyetlen legnagyobb keret az A/4-nél nagyobb füzetlap határa. Később persze a saját méretű, sortartású és margójú elhelyezés is teret kap. A foglalkozások első pár perce minden korosztálynál bemozgató játékokkal telik: színezés, térkitöltés változatos módokon, formák betűk átalakítása, kiegészítése, vonalon haladás mintával, golyógurítással, pörgettyűzés, hajtogatás; Végtelen a lehetőségek tárháza a feloldódáshoz és az önkifejezéshez, hiszen az írómozgással is ezt tesszük. A füzetben van hely kisebb nagyobb zárt foltok kialakítására, amibe változatos méretekkel és margótartással a folt belső gondolati határait követően próbálhat ki bármit. A témaválasztás a szavakhoz, mindig a saját érdeklődésére épül, ehhez könnyebb szóasszociációkat találnia.
A sok szójáték és hallás- másolás- beszéd- mellékhatásaként a helyesírás is sokat javul.