Makra Ildikó Judit
Grafo-pedagógusként, több mint 20 éve Írászavar javításával, megelőzésével emellett Grafológiai elemzésekkel (rajzelemzéssel és szimbólumértelmezéssel is) segítem a gyermeket, családokat; a felnövő és felnőtt embereket.
Minden életkorban alkalmassá teszem a kéz finom-mozgását az olvasható írásra. Pszichológiai, pedagógiai és széleskörű egyedi módszertani ismereteimmel egyénileg segítem, fejlesztem a hozzám fordulókat.
Az olvasható írás, igen fontos, mert az iskolaváltások, tanárváltások, felvételik, kísérőlevelek alkalmával előnyösebb helyzetbe hozzák a személyeket. Munkám igen sikeresnek bizonyul. A gyermekek, kamaszok és felnőttek egyaránt ugrásszerű fejlődést produkálnak, saját motivációjukra alapozva.
Grafomotoros fejlesztéssel, grafo-pedagógiával, grafológiával, rajzelemzéssel, szimbólum értelmezéssel, diszgráfia prevenció-korrekcióval foglalkozom.
Ezekben a témákban szívesen tartok felkérésre előadásokat, tréningeket tanfolyamokat csoportoknak és intézményeknek.
Publikációk:
Előadások, dolgozatok, cikkek, rádió riportok, TV szereplések
128. GRAFOLÓGIA A CÉGEK SZERVEZETFEJLESZTÉSÉBEN előadás, XI. Nemzetközi Tanácsadó Konferencia Budapesti Kereskedelmi-és Iparkamara székház, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 2023. XI. 08 |
---|
127. GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS Iránymutatás a jövőhöz. Karriertanácsadás, életpályairány, szakképzési sikerút, szakirányválasztás, munkaerőpiaci orientáció. Kézírások azonnali elemzése; BME ÁLLÁSBÖRZE programjában, Budapesti Műszaki Egyetem K épület, 1111 Budapest Budafoki u. 4.; 2023. 03. 21.-22. |
126. FINOMMOTOROS KOORDINÁCIÓ Amindennapi óvodai tevékenységekben az óvónők, dajkák és pedagógiai asszisztensek segítségével. Előadás: Boldog Adolf Kolping Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 1134 Budapest, Huba utca 6. 2023. 02. 13. |
125. RAJZELEMZÉS felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS – XXVI. Budapesti Pszichológiai Napok, Tükör/Kép programjában, Eötvös 10 Művelődési Ház,1067 Budapest Eötvös u. 10.; 2022. 09. 25. |
124. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN A finommozgás fejlődése és fontossága az iskolát megelőző időszakban Előadás: Dél-Kelenföldi Óvoda, helyszíne Cseperedő Óvoda, 1119 Bp., Lecke u. 15-19. 2022. V. 30. |
123. SZEMÉLYISÉG RAJZBAN ÉS ÍRÁSBAN „Életünk fonala” – rajz és írás kialakulása, változásai bölcsőtől a koporsóig. Előadás: Aprófalva Bölcsőde Esztergom, 2500 Budai Nagy Antal u. 18. 2022. IV. 21. |
122. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN ÉS AZON TÚL Az óvoda jelentősége és hatása a későbbi életszakaszokra Előadás: Patrona Hungariae Óvoda, 1065 Budapest, Szondi utca 65. 2021. X.18. |
121. Írásjavítás 2. – Olvasható írás, cikk, csaladinet.hu – Írásjavítás 2. – Olvasható írás, 2020. 12. 02. |
120. Írásjavítás 1., cikk, csaladinet.hu – Írásjavítás 1., 2020. XI. 04 |
119. Grafomotoros zavar: hogy lehet felismerni?, cikk, babaszoba.hu – Grafomotoros zavar: hogy lehet felismerni?, 2020. X. 02. |
118. RAJZELEMZÉS előadás; Napsugár Óvoda, Nevelés nélküli munkanap, továbbképzés; 2475, Kápolnásnyék, Fő utca 41.; 2019. IV. 08. |
117. RAJZELEMZÉS, felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS- XXIII. Budapesti Pszichológiai Napok, Csend:Élet programjában, Angyalföldi Művelődési Központ, 1131 Budapest, József Attila tér 4.; 2019. IV. 07. |
116. SZÜLŐI FÓRUM, Tanulási problémák és írásképjavítás; GRAFOMOTOROS TANÁCSADÁS Problémaelemzés – Pagoda Tanoda keretében, China Mart, Budapest, XV. Szentmihályi út 171., 3.42. terem; 2018. X. 12. |
115. RAJZELEMZÉS, felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS- XXII. Budapesti Pszichológiai Napok, Léleklabirintus programjában, Angyalföldi Művelődési Központ, 1131 Budapest, József Attila tér 4.; 2018. IV. 15. |
114. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, gyorsteszt; GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS személyiségelemzés – Pagoda Tanoda keretében, Edukációs Expo, Budapest, Óbudai Csodák Palotája, 2017. IV. 1. |
113. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2016. IX. 11. |
112. RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGIÁBAN Gyömrő – Házasságkötő terem, előadás, 2015. 10. 12. |
111. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2015. IX. 13. |
110. A kőbe véséstől a klaviatúráig Magyar Nemzet , Riport /, Nyilatkozat a gépírás iskolai bevezethetőségéről Csókás Adrienn cikkében 2015. 1.21.-én 6. oldal LETÖLTÉS |
109. Mit olvashatunk ki a kézírásból? Fem 3TV, Riport, FEM3 CAFÉc. műsor Budapest, 2015. I. 16.-én 9.20 h |
108. CSÚNYA ÍRÁS Kossuth Rádió, Riport, Napközben c. műsor Budapest, 2014. XI. 11.-én 9.30 h |
107. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2014. IX. 14. |
106. A KORTALAN LÉLEK- Rajzok színelemzése, cikk,Természetgyógyász Szövetség – Konferenciaelőadás kivonata- 2013 |
105. GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2013. IX. 08. |
104. GRAFOMOTOROS GYORSTESZT- bemutatkozás – gyakorlati felmérések, Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Családi nap, Budapest, 2013. 06. 08. |
103. Fejlesztő pedagógia/ grafomotoros fejlesztés 2013. 02 02. |
102. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – riportPetőfi rádió élő adás, 3. KUTYÁS NAP-EB OVO Egyesület rendezvényén Budapest, 2012. 09. 23. |
101. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS– Gyakorlati felmérések, 3. KUTYÁS NAP-EB OVO Egyesület rendezvénye Budapest, Szabadság tér 2012. 09. 23. |
100. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2012. IX. 9. |
99. AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE- IX. Országos Feng Shui és Ezoterikus Találkozó, előadás, Mátyás Király Gimnázium, Fonyód, 2012. V. 20. |
98. AZ ÍRÁSKÉP FONTOSSÁGA- FLP Egészségnap, SYMA Sport és Rendezvényközpont C csarnok,előadás, 1146, Budapest, Dózsa György út 1. 2012. V. 13. |
97. KORTALAN LÉLEK -Színes rajzelemzés a Taraczközi-módszerben- XIX. Természetgyógyászati Kongresszus és kiállítás, Ramada Plaza Hotel előadás, 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 94. 2012. V. 12. |
2012. IV. 18. |
96.GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS- TRÉNING, XI. Kerületi Logopédiai Intézet,Gyakorlati bemutató oktatás, 1114. Budapest, Kanizsai u. 17-25. |
Kézírásunkban a személyiségünk 33. rész – Alkalmazkodás és diplomatikusság |
Kézírásunkban a személyiségünk 32. rész – Önállóság II. |
Kézírásunkban a személyiségünk 31. rész – Önállóság I. |
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 3. |
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 2. |
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 1. |
Kézírásunkban a személyiségünk 29. rész – Konfliktuskezelési típusok |
Kézírásunkban a személyiségünk 28. rész – Beilleszkedési céljaink és a dominancia |
Kézírásunkban a személyiségünk 27. rész – Szociabilitás, társas kapcsolatok |
Kézírásunkban a személyiségünk 26. rész – Hagyománytisztelet és újítóképesség |
Kézírásunkban a személyiségünk 25. rész – Döntőképesség a feladatokban |
Kézírásunkban a személyiségünk 24. rész – A munkavégzés hatékonysága |
Kézírásunkban a személyiségünk 23. rész – Szervezőkészség |
Kézírásunkban a személyiségünk 22. rész – Munka/Feladatvégzés |
Kézírásunkban a személyiségünk 21. rész – Mozgásigény |
Kézírásunkban a személyiségünk 20. rész – Közösségi kapcsolatok igénye |
Kézírásunkban a személyiségünk 19. rész – Szórakozás, megfelelő munkakörnyezet |
Kézírásunkban a személyiségünk 18. rész – Anyagi javadalmazás |
Kézírásunkban a személyiségünk 17. rész – Teljesítménymotiváció |
Kézírásunkban a személyiségünk 16. rész – Motivációink |
Kézírásunkban a személyiségünk 15. rész – Ellenállóképesség |
Kézírásunkban a személyiségünk 14. rész – Én-ideál és önelfogadás |
Kézírásunkban a személyiségünk 13. rész – Önismeret, „én”-ünkkel való kapcsolatunk |
Kézírásunkban a személyiségünk 12. rész – Önkontroll, önirányítás |
Kézírásunkban a személyiségünk 11. rész – Önbizalom, önértékelés |
Kézírásunkban a személyiségünk 10. rész – Az akarat megjelenése írásunkban |
Kézírásunkban a személyiségünk 9. rész – Élménykészség mértéke |
Kézírásunkban a személyiségünk 8. rész – Érzelmi megnyilvánulási formák |
Kézírásunkban a személyiségünk 7. rész – Temperamentum és gátlások |
Kézírásunkban a személyiségünk 6. rész – Érzelmeink erőssége és az agresszió |
Kézírásunkban a személyiségünk 5. rész – Figyelem és kritika |
Kézírásunkban a személyiségünk 4. rész – Érdeklődés, objektivitás |
Kézírásunkban a személyiségünk 3. rész – Alkotás, kreativitás, fantázia |
Kézírásunkban a személyiségünk 2. rész – Gondolkodásunk rugalmassága |
Kézírásunkban a személyiségünk 1. rész – A sebesség |
95. GRAFOLÓGIAI CIKKSOROZAT- 2011.III.- 2012. I. Családi Net: |
94. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2011. IX. 2.-3.-4. |
93. GRAFOLÓGIA A GYAKORLATBAN – KAMASZOK Promontor Tv, Budapest, Tv adás, 2011. VI. 24. |
92. GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS – Prevent Art Kiállítás, Bp. Angyalföldi Művelődési Központ, 2011. IV. 08. |
Mit is mondanak a rajzok? A rajz – éppúgy, mint az írás – elemeire … |
Rajzelemzés – térszimbolika |
91. RAJZELEMZÉS-TÉRSZIMBOLIKA – cikk, www.csaladinet.hu 2010. XI. 23. |
90. RAJZELEMZÉS ÓVODAI GYAKORLATBAN – bemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2010. X. 25. |
2010 szeptember. 27. https://www.apaportal.hu/hirek/10/09/27/nyari-lazulas-negativ-eredmenyei |
Gyermek |
Jó tudni |
A nyári lazulás negatív eredményei |
89. A NYÁRI LAZULÁS NEGATÍV EREDMÉNYEI- cikk, www.apaportal.hu 2010. IX. 16. |
2010-09-16 11:24 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14654/gyermekrajzelemzes_2 |
Gyermekrajzelemzés 2. |
88. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 2.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 16. |
2010-09-09 09:52 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14655/gyermekrajzelemzes_1 |
Gyermekrajzelemzés 1. |
87. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 1.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 09. |
86. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2010. IX. 3.-4.-5. |
2010-08-23 14:19 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14593/rajzelemzes |
Rajzelemzés |
85. RAJZELEMZÉS – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VIII. 23. |
2010 augusztus. 30. https://www.apaportal.hu/hirek/10/08/30/rajzok-titkai |
Szabadidő |
Gyermek |
Kultúra |
Jó tudni |
A rajzok titkai |
84. RAJZOK TITKAI –cikk, www.apaportal.hu 2010. VIII. 20. |
2010 július. 24. https://www.apaportal.hu/hirek/10/07/24/iras-stilusa-nyelv-es-szohasznalat |
Gyermek |
Kultúra |
Jó tudni |
Írás stílusa, nyelv- és szóhasználat |
83. A SZÖVEG FOGALMAZÁSA-AZ ÍRÁS STÍLUSA – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 22. |
2010 július. 20. https://www.apaportal.hu/hirek/10/07/20/folyoirasbol-nyomtatott |
Gyermek |
Jó tudni |
Folyóírásból nyomtatott |
82. FOLYÓÍRÁSBÓL NYOMTATOTT – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 20. |
2010-07-14 11:13 |
Íráskép kialakulása-kialakítása kisiskolás korban |
81. ÍRÁSKÉP KIALAKULÁSA-KIALAKÍTÁSA KISISKOLÁS KORBAN – cikk, www.csaladinet.hu 2010.VII.14. |
2010.07.02 9:54 |
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 2.rész |
80. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?2. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VII. 02. |
2010.06.29 10:21 |
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 1. rész |
79. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?1. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VI. 29. |
2010 június. 25. https://www.apaportal.hu/hirek/10/06/25/grafologia-irashasonlosag-csaladon-belul |
Gyermek |
Jó tudni |
Grafológia: íráshasonlóság családon belül |
78. ÍRÁSHASONLÓSÁG ROKONOK KÖZÖTT –cikk, www.apaportal.hu 2010. VI. 23. |
2010.06.03 10:47 |
Ne ítélj csak a külalak alapján! – Az íráskép jelentősége |
77. NE ÍTÉLJ CSAK KÜLALAK ALAPJÁN!- AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE – cikk, www.családinet.hu 2010. VI. 03. |
76. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, RAJZ- ÉS ÍRÁSELEMZÉS – Kossuth Rádió, riport, Napközben c. adás, 2010. V. 13. csüt.d.e. |
75. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, II: GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza, Bp. Marczibányi tér 2010. V. 7.-8.-9. |
74. AZ ÉV MENTORA-DÍJ 2009. – HÁTRÁNYOS HELYZETŰ ÉS ROMA GYERMEKEK SEGÍTŐ-TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSÉÉRT elismerő oklevél, Magyar Tudományos Akadémia, 2009. XI. 23. |
73. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – bemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2009. XI. |
72. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, OKTATÁS HETE – Országos Oktatási Kiállítás, Budapest, Budapesti Nemzetközi Vásár 2009. IX. 3.-7. |
71. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, I. GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza Marczibányi tér 2009. III. 20.-22. |
70. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE A DISZGRÁFIA PREVENCIÓBAN – riport, Rádió Q. 2008. V. 18. 10h. |
69. HOGYAN NEVELJÜNK EREDMÉNYESEBBEN CIGÁNY GYEREKEKET? cikk, Együtt a gyermekvédelemben szaklap, 1 évf. 2. sz. 5.o. 2007. XII. |
68. GRAFOLÓGIA – előadás – Makó, Nemzetközi Ifjúsági Hét a Magyar Ifjúsági Eszperantó Szövetség rendezésében, Szeged, 2006. VIII. 18. |
67. ISKOLAPÉLDA – Roma integráció a gyakorlatban, Rádió riport, Kossuth Rádió, 2006. VI. 08.-án, 22.30′ |
66. LEHET MÁSKÉPP IS – Állami gondozott és cigány – Örökbefogadott és cigány,Konferencia előadás, Budapest, Stefánia Palota, 2006. VI. 01. |
65. KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGŰ GYERMEKEK FEJLŐDÉSI LEHETŐSÉGEI – előadás Dány, Napköziotthonos Óvoda 2006. IV. |
64. A DÁNYI CIGÁNYSÁG SAJÁTOSSÁGAI – Dány, Konferencia előadás, Széchenyi István Általános Iskola, 2005. XII. 13. |
63. VÁLTOZÓ VILÁG – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. IX. 06. |
62. MAKRA-FÉLE SZIMBÓLUMTÁBLÁZAT – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. V. 18. Kedd |
61. SZÍNELEMZÉS -Taraczközi-módszerben- XV. Természetgyógyászati Kongresszus, Budapest, Corinthia Hotel Aquincum előadás, 2005. 05. 14. |
60. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-MÓDSZER ÖSSZEFÜGGÉSEI – Budapest, ORION Természetgyógyász Oktató Központ, Grafo-pszicho-morbo-analízis tanfolyam, 2005. 01. 22. |
59. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS EREDMÉNYEI – Budapest TV, Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. X. kedd 21.30.h |
58. EGY GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MELLÉKHATÁSA– Grafodidakt magazin, cikk, 2004. 5/2. sz. 8.o. https://www.grafomagazin.hu/index.php?menu=22&rovat=7&id=49&cikkNev=R3JhZm9tb3Rvcm9zIGZlamxlc3p06XM= |
57. GYERMEKKÖZPONTÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS AZ EURÓPAI UNIÓBAN-RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAI GYAKORLATBAN – Szolnoki Pedagógiai Napok, Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2004. 03. 22 |
56. ÍRÁSZAVAROK ÉS MEGOLDÁSI LEHETŐSÉGEI – Siófok, Általános Iskola, előadás, 2004. 03. 08. |
55. GRAFOLÓGIA -Pedagógus Szakszervezet, Budapest, Kenyérmező u. tanfolyam, 2004. V. |
54. TANULSZ VELEM CIGÁNYUL? – RTL Klub, TV adás, Budapest, 2004. V. |
53. RAJZELEMZÉS – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat |
52. GRAFOLÓGIAI ÉRDEKESSÉGEK – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat |
51. ÍRÁSZAVAROK MEGELŐZÉSE ÉS KORREKCIÓJA – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat |
50. CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR BEMUTATÁSA – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. I. 11. vasárnap, 11óra |
49. Makra Ildikó Judit– Orsósné Varga Mária CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR könyv megjelenése 2003. 11. Jiftah-él kiadó, Budapest |
48. CIGÁNY GYERMEKEK NYELVI NEHÉZSÉGEI AZ ÓVODÁBAN – Nemzetközi Tudományos Cigány Konferencia, Budapest, Fáy u. 61. Oriental Hotel, előadás, 2003. IX. 19. |
47. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, MINT A SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS ESZKÖZE – Zsámbok, Művelődési Ház, előadás, 2003. IV. 25. |
46. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2003. IV. 11. |
45. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÓVODÁS ÉS ISKOLÁSKORBAN – Mezőtúr, Szolnoki Pedagógiai Napok, Művelődési Ház, előadás, 2003. III. 19. |
44. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. III. 01.- 02. |
43. A SZÍNEK ÉS AZ EMBER KAPCSOLATA – Grafodidakt magazin, cikk, 2003. 4/1. sz. 30. o. |
42. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NEMCSAK AZ ÓVODÁBAN – Balatonboglár, Általános- és Zeneiskola, előadás, 2003. II. 26. |
41. SZÍNEK, SZEMÉLYISÉG, GRAFOLÓGIA – Magyar Írástanulmányi Társaság, Pszicho- klub, Budapest, előadás, 2003. II. 14. |
40. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. II. 01. – 02. |
39. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2003. I. 28. |
38. GRAFOLÓGIA ÉS PÁRKAPCSOLAT – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. XI. 24. |
37. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAI – Kaposvári Egyetem, Kaposvár, előadás, 2002. XI. 22. |
36. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. XI. 02. – 03. |
35. SZÍNEK ÉS EMBEREK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2002. 3/3 sz. 42.o. |
34. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. X. 19.-20. |
33. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A NAPI GYAKORLATBAN – Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2002. X. 16. |
32. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS REALITÁS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2002. X. 11. |
31. A DISZGRÁFIA OKAI ÉS KORREKCIÓS LEHETŐSÉGEI – Országos Pedagógiai Szaktanácsadói Konferencia, Móricz Zsigmond Gimnázium, Tankönyvkiadó, Budapest, előadás, 2002. VIII. 26. |
30. GRAFOLÓGIA ÉS PÁLYAVÁLASZTÁS – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. VII. 22. |
29. A GRAFOLÓGIA ETIKÁJA – XIII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2002. VI. 30. |
28. SZÍNEK A TERMÉSZETBEN – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, Dobogókő, előadás, 2002. V. 18. |
27. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NORMÁL ÉRTELMŰ GYERMEKEKNÉL – TV 2, Segíts magadon c. TV adás, Budapest, 2001. X. 18. |
26. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MÓDSZEREI – Tatabánya, Kilátó Grafológiai Egyesület, Közművelődés Háza, előadás, 2001. IX. 28. |
25. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN – Dány Napköziotthonos Óvoda, előadás 2001. IX. |
24. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – Grafo-Gárdony, Magyar Grafológiai Iskolák Találkozója, Gárdony, előadás 2001. VIII. |
23. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – XII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2001. VI. 23. |
22. A FÁK AURÁI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI. |
21. A TERMÉSZET SZÍNEI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI: |
20. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGEI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI: |
19. TANULÁSI- ÉS MAGATARTÁSZAVARRAL KÜZDŐ GYERMEKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁS HATÁSÁRA – Nemzetközi Grafológiai Szemle,cikk, 2001. V. |
18. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-RAJZTESZT ÖSSZEFÜGGÉSEI – TV2 riport, Budapest, 2001. V. |
17. PÁLYAVÁLASZTÁS SEGÍTÉSE GRAFOLÓGIÁVAL – ATV riport, Budapest, 2001. IV. |
16. GRAFOLÓGIA A PÁRKAPCSOLATBAN – ATV riport, Budapest, 2001. IV. |
15. SZÍN ÉS KARAKTER – Magyar Írástanulmányi Társaság, előadás, Budapest, 2001, III. |
14. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAI – ATV riport, Budapest, 2001. III. |
13. A GRAFOMOTOROS- ILL. KÉZÜGYESSÉGFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE – Dány, Napköziotthonos Óvoda, előadás, 2001. I. |
12. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS GRAFOLÓGIAI ÖSSZEFÜGGÉSEI – Grafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III. |
11. GRAFO-PSZICHO-MORBO ANALÍZIS – Grafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III. |
10. ARAB ÍRÁS ELEMZÉSE – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII. |
9. A RAJZOLÁS SZABADDÁ TESZ – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII. |
8. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII. |
7. EZOTERIKUS SZIMBÓLUMOK ÉS GRAFOLÓGIAI FELHASZNÁLÁSUK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. X.-XI. |
6. OLDÓDÁS – Kineziológiai oldás hatása problémás gyermekek írására – Hyperego Személyiségfejlesztő Központ, grafológiai szakdolgozat, 1999. VI. |
5. PROBLÉMÁS GYEREKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁSRA – Nemzetközi Grafológiai Konferencia, Budapest, előadás, 1999. IV. |
4. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A GYAKORLATBAN – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1998. |
3. VIZUÁLIS NEVELÉS AZ ÓVODÁBAN– Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1992. |
2. SZÍNÉRZÉK FEJLESZTÉSE ÓVODÁSKORBAN I. II. III. – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1991. |
1. SZÍNÉRZÉKFEJLESZTÉS ÓVODÁSKORBAN – Budapesti Tanítóképző Főiskola, óvodapedagógiai szakdolgozat, 1990. VI. |
Végzettségek: |
Rajzelemzési Intézet – Okleveles Rajzvizsgálati Szakértő Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakoktató, szaktanácsadó Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakasszisztens Budapesti Tanárképző Főiskola – Felsőfokú óvodapedagógus képesítés Bem József Egészségügyi és Óvónői Szakközépiskola – Óvodapedagógus képesítés és érettségi Felsőfokú óvodapedagógus képesítés – Minősített pedagógus |
Egyéb szakismeret, jártasság:
Tehetség-felismerés és gondozás
Cselekvő-felfedező tanulás módszertana
Kíváncsi láda-tehetségfelismerés és fejlesztés
Kincskeresés az óvodában – tehetséggondozás 3-7 éves korban
Tehetséges gyerekek- tehetséges tanárok / tehetséggondozás
Mozgásfejlesztés
Mit? Hogyan? Miért? Nagymozgások fejlesztése
Mozgásfejlesztő program a tanulási nehézségek megelőzésére
Mozgáskotta- interaktív gondolkodás és figyelem fejlesztés nagy-mozgásokkal
Környezeti nevelés
Minden csepp víz számít- környezettudatos oktatás
Környezetkultúra-környezet esztétika
Humánus elfogadás – Emberséges nevelés
Mentálhigiénés alapfokú képzés
„Fogadd el, fogadj el!” sérült emberek társadalmi integrációját segítő pedagógiai képzés
Óvodapedagógusok felkészítése a SNI, BTM gyermekek integrált nevelésére
Út a konfliktuskezelő gyermekig
Persona Doll képzés -konfliktuskezelési és diszkrimináció elleni módszer
Önkormányzati Oktató Központ -Szakmai és csoportfejlesztő képzés
Viselkedéskultúra és protokoll
OKSZI szervezésében - Fejlesztő pedagógiai tanfolyam |
Grafo-Didakt Személyiségfejlesztő Központ - fakultációk: |
Általános pszichológia, |
Személyiséglélektan, |
Szociálpszichológia, |
Társadalomismeret, |
Vezetéselmélet, |
Kommunikációs tréning, |
Oktatásmódszertan, |
Tanácsadás, patopszichológia, |
Pszichometria, |
Írásfiziológia, |
Igazságügyi írásszakértés |
Silva-féle Agykontroll: |
Alaptanfolyam |
Ultraszeminárium |
Sikerkód |
Magyar Természetgyógyász Szövetség: - Grafo-pszicho-morbo-analízis |
Alaptanfolyam |
Haladó tanfolyam |
Analitikus képző |
Magyar Természetgyógyász Szövetség: Extraszensz bioenergetika |
Kineziológia-One Brain I. -II.-III. |
TIT József Attila Szabadegyetem - fakultációk : |
Társadalmi pártfogók fóruma |
Népi ülnök az igazságszolgáltatásban |
Alkalmazott pszichológia |
Pszichológiai problémák |
Szociálpszichológia |
Kriminálpszichológia |
Társas kapcsolatok lélektana |
Fejlődéslélektan |
Kutatási területeim: |
Színérzék fejlesztés |
Vizuális nevelés |
Roma pedagógia |
Óvodapedagógia |
Szimbólum kutatás |
Tanulmányok: |
Szín-forma mátrix |
Könyv |
Tanulsz velem cigányul? Cigány-magyar képes szótár. Ötlet, szöveg, illusztrációk, szerkesztés Makra Ildikó Judit. (A fordítás és nyelvtani rész: Orsósné Varga Mária) |