Magamról

Makra Ildikó Judit
Grafo-pedagógusként, több mint 20 éve Írászavar javításával, megelőzésével emellett Grafológiai elemzésekkel (rajzelemzéssel és szimbólumértelmezéssel is) segítem a gyermeket, családokat; a felnövő és felnőtt embereket.
Minden életkorban alkalmassá teszem a kéz finom-mozgását az olvasható írásra. Pszichológiai, pedagógiai és széleskörű egyedi módszertani ismereteimmel egyénileg segítem, fejlesztem a hozzám fordulókat.
Az olvasható írás, igen fontos, mert az iskolaváltások, tanárváltások, felvételik, kísérőlevelek alkalmával előnyösebb helyzetbe hozzák a személyeket. Munkám igen sikeresnek bizonyul. A gyermekek, kamaszok és felnőttek egyaránt ugrásszerű fejlődést produkálnak, saját motivációjukra alapozva.
Grafomotoros fejlesztéssel, grafo-pedagógiával, grafológiával, rajzelemzéssel, szimbólum értelmezéssel, diszgráfia prevenció-korrekcióval foglalkozom.
Ezekben a témákban szívesen tartok felkérésre előadásokat, tréningeket tanfolyamokat csoportoknak és intézményeknek.
Publikációk:
Előadások, dolgozatok, cikkek, rádió riportok, TV szereplések
124. RAJZELEMZÉS felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS – XXVI. Budapesti Pszichológiai Napok, Tükör/Kép programjában, Eötvös 10 Művelődési Ház,1067 Budapest Eötvös u. 10.; 2022. 09. 25. | ||
123. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN A finommozgás fejlődése és fontossága az iskolát megelőző időszakban Előadás: Dél-Kelenföldi Óvoda, helyszíne Cseperedő Óvoda, 1119 Bp., Lecke u. 15-19. 2022. V. 30. | ||
122. SZEMÉLYISÉG RAJZBAN ÉS ÍRÁSBAN „Életünk fonala” – rajz és írás kialakulása, változásai bölcsőtől a koporsóig. Előadás: Aprófalva Bölcsőde Esztergom, 2500 Budai Nagy Antal u. 18. 2022. IV. 21. | ||
121. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN ÉS AZON TÚL Az óvoda jelentősége és hatása a későbbi életszakaszokra Előadás: Patrona Hungariae Óvoda, 1065 Budapest, Szondi utca 65. 2021. X.18. | ||
120. Írásjavítás 2. – Olvasható írás, cikk, csaladinet.hu – Írásjavítás 2. – Olvasható írás, 2020. 12. 02. | ||
119. Írásjavítás 1., cikk, csaladinet.hu – Írásjavítás 1., 2020. XI. 04 | ||
118. Grafomotoros zavar: hogy lehet felismerni?, cikk, babaszoba.hu – Grafomotoros zavar: hogy lehet felismerni?, 2020. X. 02. | ||
117. RAJZELEMZÉS előadás; Napsugár Óvoda, Nevelés nélküli munkanap, továbbképzés; 2475, Kápolnásnyék, Fő utca 41.; 2019. IV. 08. |
||
116. RAJZELEMZÉS, felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS- XXIII. Budapesti Pszichológiai Napok, Csend:Élet programjában, Angyalföldi Művelődési Központ, 1131 Budapest, József Attila tér 4.; 2019. IV. 07. |
||
115. SZÜLŐI FÓRUM, Tanulási problémák és írásképjavítás; GRAFOMOTOROS TANÁCSADÁS Problémaelemzés – Pagoda Tanoda keretében, China Mart, Budapest, XV. Szentmihályi út 171., 3.42. terem; 2018. X. 12. |
||
114. RAJZELEMZÉS, felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS- XXII. Budapesti Pszichológiai Napok, Léleklabirintus programjában, Angyalföldi Művelődési Központ, 1131 Budapest, József Attila tér 4.; 2018. IV. 15. | ||
113. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, gyorsteszt; GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS személyiségelemzés – Pagoda Tanoda keretében, Edukációs Expo, Budapest, Óbudai Csodák Palotája, 2017. IV. 1. | ||
112. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2016. IX. 11.![]() |
||
111. RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGIÁBAN Gyömrő – Házasságkötő terem, előadás, 2015. 10. 12. | ||
110. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2015. IX. 13.![]() |
||
109. A kőbe véséstől a klaviatúráig Magyar Nemzet , Riport /, Nyilatkozat a gépírás iskolai bevezethetőségéről Csókás Adrienn cikkében 2015. 1.21.-én 6. oldal LETÖLTÉS |
||
108. Mit olvashatunk ki a kézírásból? Fem 3TV, Riport, FEM3 CAFÉc. műsor Budapest, 2015. I. 16.-én 9.20 h |
||
107. CSÚNYA ÍRÁS Kossuth Rádió, Riport, Napközben c. műsor Budapest, 2014. XI. 11.-én 9.30 h |
||
106. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2014. IX. 14. | ||
105. A KORTALAN LÉLEK- Rajzok színelemzése, cikk,Természetgyógyász Szövetség – Konferenciaelőadás kivonata- 2013 | ||
104. GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2013. IX. 08. | ||
103. GRAFOMOTOROS GYORSTESZT- bemutatkozás – gyakorlati felmérések, Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Családi nap, Budapest, 2013. 06. 08. | ||
102. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – riportPetőfi rádió élő adás, 3. KUTYÁS NAP-EB OVO Egyesület rendezvényén Budapest, 2012. 09. 23. | ||
101. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS– Gyakorlati felmérések, 3. KUTYÁS NAP-EB OVO Egyesület rendezvénye Budapest, Szabadság tér 2012. 09. 23. | ||
100. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2012. IX. 9. | ||
99. AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE- IX. Országos Feng Shui és Ezoterikus Találkozó, előadás, Mátyás Király Gimnázium, Fonyód, 2012. V. 20. | ||
98. AZ ÍRÁSKÉP FONTOSSÁGA- FLP Egészségnap, SYMA Sport és Rendezvényközpont C csarnok,előadás, 1146, Budapest, Dózsa György út 1. 2012. V. 13. | ||
97. KORTALAN LÉLEK -Színes rajzelemzés a Taraczközi-módszerben- XIX. Természetgyógyászati Kongresszus és kiállítás, Ramada Plaza Hotel előadás, 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 94. 2012. V. 12. | ||
2012. IV. 18. | ||
96.GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS- TRÉNING, XI. Kerületi Logopédiai Intézet,Gyakorlati bemutató oktatás, 1114. Budapest, Kanizsai u. 17-25. | ||
|
||
|
||
Kézírásunkban a személyiségünk 33. rész – Alkalmazkodás és diplomatikusság | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 32. rész – Önállóság II. | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 31. rész – Önállóság I. | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 3. | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 2. | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 1. | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 29. rész – Konfliktuskezelési típusok | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 28. rész – Beilleszkedési céljaink és a dominancia | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 27. rész – Szociabilitás, társas kapcsolatok | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 26. rész – Hagyománytisztelet és újítóképesség | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 25. rész – Döntőképesség a feladatokban | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 24. rész – A munkavégzés hatékonysága | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 23. rész – Szervezőkészség | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 22. rész – Munka/Feladatvégzés | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 21. rész – Mozgásigény | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 20. rész – Közösségi kapcsolatok igénye | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 19. rész – Szórakozás, megfelelő munkakörnyezet | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 18. rész – Anyagi javadalmazás | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 17. rész – Teljesítménymotiváció | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 16. rész – Motivációink | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 15. rész – Ellenállóképesség | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 14. rész – Én-ideál és önelfogadás | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 13. rész – Önismeret, „én”-ünkkel való kapcsolatunk | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 12. rész – Önkontroll, önirányítás | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 11. rész – Önbizalom, önértékelés | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 10. rész – Az akarat megjelenése írásunkban | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 9. rész – Élménykészség mértéke | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 8. rész – Érzelmi megnyilvánulási formák | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 7. rész – Temperamentum és gátlások | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 6. rész – Érzelmeink erőssége és az agresszió | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 5. rész – Figyelem és kritika | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 4. rész – Érdeklődés, objektivitás | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 3. rész – Alkotás, kreativitás, fantázia | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 2. rész – Gondolkodásunk rugalmassága | ||
Kézírásunkban a személyiségünk 1. rész – A sebesség | ||
|
||
95. GRAFOLÓGIAI CIKKSOROZAT- 2011.III.- 2012. I. Családi Net:
|
||
94. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2011. IX. 2.-3.-4. | ||
93. GRAFOLÓGIA A GYAKORLATBAN – KAMASZOK Promontor Tv, Budapest, Tv adás, 2011. VI. 24. | ||
92. GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS – Prevent Art Kiállítás, Bp. Angyalföldi Művelődési Központ, 2011. IV. 08. | ||
Mit is mondanak a rajzok? A rajz – éppúgy, mint az írás – elemeire … | ||
2011-09-19 09:15 – 0 komment | ||
Rajzelemzés – térszimbolika | ||
|
||
91. RAJZELEMZÉS-TÉRSZIMBOLIKA – cikk, www.csaladinet.hu 2010. XI. 23.
![]() |
||
90. RAJZELEMZÉS ÓVODAI GYAKORLATBAN – bemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2010. X. 25. | ||
2010 szeptember. 27. https://www.apaportal.hu/hirek/10/09/27/nyari-lazulas-negativ-eredmenyei | ||
Gyermek | ||
Jó tudni | ||
A nyári lazulás negatív eredményei | ||
89. A NYÁRI LAZULÁS NEGATÍV EREDMÉNYEI- cikk, www.apaportal.hu 2010. IX. 16. | ||
2010-09-16 11:24 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14654/gyermekrajzelemzes_2 | ||
Gyermekrajzelemzés 2. | ||
|
||
88. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 2.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 16.
|
||
2010-09-09 09:52 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14655/gyermekrajzelemzes_1 | ||
Gyermekrajzelemzés 1. | ||
|
||
87. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 1.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 09.
|
||
86. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2010. IX. 3.-4.-5. | ||
2010-08-23 14:19 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14593/rajzelemzes | ||
Rajzelemzés | ||
|
||
85. RAJZELEMZÉS – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VIII. 23.
![]() |
||
2010 augusztus. 30. https://www.apaportal.hu/hirek/10/08/30/rajzok-titkai | ||
Szabadidő | ||
Gyermek | ||
Kultúra | ||
Jó tudni | ||
A rajzok titkai | ||
84. RAJZOK TITKAI –cikk, www.apaportal.hu 2010. VIII. 20. | ||
2010 július. 24. https://www.apaportal.hu/hirek/10/07/24/iras-stilusa-nyelv-es-szohasznalat | ||
Gyermek | ||
Kultúra | ||
Jó tudni | ||
Írás stílusa, nyelv- és szóhasználat | ||
83. A SZÖVEG FOGALMAZÁSA-AZ ÍRÁS STÍLUSA – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 22. | ||
2010 július. 20. https://www.apaportal.hu/hirek/10/07/20/folyoirasbol-nyomtatott | ||
Gyermek | ||
Jó tudni | ||
Folyóírásból nyomtatott | ||
82. FOLYÓÍRÁSBÓL NYOMTATOTT – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 20. | ||
2010-07-14 11:13 | ||
Íráskép kialakulása-kialakítása kisiskolás korban | ||
|
||
81. ÍRÁSKÉP KIALAKULÁSA-KIALAKÍTÁSA KISISKOLÁS KORBAN – cikk, www.csaladinet.hu 2010.VII.14.
![]() |
||
2010.07.02 9:54 | ||
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 2.rész | ||
|
||
80. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?2. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VII. 02.
![]() |
||
2010.06.29 10:21 | ||
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 1. rész | ||
|
||
79. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?1. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VI. 29.
![]() |
||
2010 június. 25. https://www.apaportal.hu/hirek/10/06/25/grafologia-irashasonlosag-csaladon-belul | ||
Gyermek | ||
Jó tudni | ||
Grafológia: íráshasonlóság családon belül | ||
78. ÍRÁSHASONLÓSÁG ROKONOK KÖZÖTT –cikk, www.apaportal.hu 2010. VI. 23. | ||
2010.06.03 10:47 | ||
Ne ítélj csak a külalak alapján! – Az íráskép jelentősége | ||
|
||
77. NE ÍTÉLJ CSAK KÜLALAK ALAPJÁN!- AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE – cikk, www.családinet.hu 2010. VI. 03.
![]() |
||
76. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, RAJZ- ÉS ÍRÁSELEMZÉS – Kossuth Rádió, riport, Napközben c. adás, 2010. V. 13. csüt.d.e. | ||
75. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, II: GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza, Bp. Marczibányi tér 2010. V. 7.-8.-9. | ||
74. AZ ÉV MENTORA-DÍJ 2009. – HÁTRÁNYOS HELYZETŰ ÉS ROMA GYERMEKEK SEGÍTŐ-TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSÉÉRT elismerő oklevél, Magyar Tudományos Akadémia, 2009. XI. 23. | ||
73. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – bemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2009. XI. | ||
72. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, OKTATÁS HETE – Országos Oktatási Kiállítás, Budapest, Budapesti Nemzetközi Vásár 2009. IX. 3.-7. | ||
71. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, I. GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza Marczibányi tér 2009. III. 20.-22. | ||
70. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE A DISZGRÁFIA PREVENCIÓBAN – riport, Rádió Q. 2008. V. 18. 10h. | ||
69. HOGYAN NEVELJÜNK EREDMÉNYESEBBEN CIGÁNY GYEREKEKET? cikk, Együtt a gyermekvédelemben szaklap, 1 évf. 2. sz. 5.o. 2007. XII. | ||
68. GRAFOLÓGIA – előadás – Makó, Nemzetközi Ifjúsági Hét a Magyar Ifjúsági Eszperantó Szövetség rendezésében, Szeged, 2006. VIII. 18. | ||
67. ISKOLAPÉLDA – Roma integráció a gyakorlatban, Rádió riport, Kossuth Rádió, 2006. VI. 08.-án, 22.30′ | ||
66. LEHET MÁSKÉPP IS – Állami gondozott és cigány – Örökbefogadott és cigány,Konferencia előadás, Budapest, Stefánia Palota, 2006. VI. 01. | ||
65. KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGŰ GYERMEKEK FEJLŐDÉSI LEHETŐSÉGEI – előadás Dány, Napköziotthonos Óvoda 2006. IV. | ||
64. A DÁNYI CIGÁNYSÁG SAJÁTOSSÁGAI – Dány, Konferencia előadás, Széchenyi István Általános Iskola, 2005. XII. 13. | ||
63. VÁLTOZÓ VILÁG – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. IX. 06. | ||
62. MAKRA-FÉLE SZIMBÓLUMTÁBLÁZAT – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. V. 18. Kedd | ||
61. SZÍNELEMZÉS -Taraczközi-módszerben- XV. Természetgyógyászati Kongresszus, Budapest, Corinthia Hotel Aquincum előadás, 2005. 05. 14. | ||
60. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-MÓDSZER ÖSSZEFÜGGÉSEI – Budapest, ORION Természetgyógyász Oktató Központ, Grafo-pszicho-morbo-analízis tanfolyam, 2005. 01. 22. | ||
59. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS EREDMÉNYEI – Budapest TV, Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. X. kedd 21.30.h | ||
58. EGY GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MELLÉKHATÁSA– Grafodidakt magazin, cikk, 2004. 5/2. sz. 8.o. https://www.grafomagazin.hu/index.php?menu=22&rovat=7&id=49&cikkNev=R3JhZm9tb3Rvcm9zIGZlamxlc3p06XM= | ||
57. GYERMEKKÖZPONTÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS AZ EURÓPAI UNIÓBAN-RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAI GYAKORLATBAN – Szolnoki Pedagógiai Napok, Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2004. 03. 22 | ||
56. ÍRÁSZAVAROK ÉS MEGOLDÁSI LEHETŐSÉGEI – Siófok, Általános Iskola, előadás, 2004. 03. 08. | ||
55. GRAFOLÓGIA -Pedagógus Szakszervezet, Budapest, Kenyérmező u. tanfolyam, 2004. V. | ||
54. TANULSZ VELEM CIGÁNYUL? – RTL Klub, TV adás, Budapest, 2004. V. | ||
53. RAJZELEMZÉS – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat | ||
52. GRAFOLÓGIAI ÉRDEKESSÉGEK – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat | ||
51. ÍRÁSZAVAROK MEGELŐZÉSE ÉS KORREKCIÓJA – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat | ||
50. CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR BEMUTATÁSA – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. I. 11. vasárnap, 11óra | ||
49. Makra Ildikó Judit– Orsósné Varga Mária CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR könyv megjelenése 2003. 11. Jiftah-él kiadó, Budapest | ||
48. CIGÁNY GYERMEKEK NYELVI NEHÉZSÉGEI AZ ÓVODÁBAN – Nemzetközi Tudományos Cigány Konferencia, Budapest, Fáy u. 61. Oriental Hotel, előadás, 2003. IX. 19. | ||
47. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, MINT A SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS ESZKÖZE – Zsámbok, Művelődési Ház, előadás, 2003. IV. 25. | ||
46. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2003. IV. 11. | ||
45. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÓVODÁS ÉS ISKOLÁSKORBAN – Mezőtúr, Szolnoki Pedagógiai Napok, Művelődési Ház, előadás, 2003. III. 19. | ||
44. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. III. 01.- 02. | ||
43. A SZÍNEK ÉS AZ EMBER KAPCSOLATA – Grafodidakt magazin, cikk, 2003. 4/1. sz. 30. o. | ||
42. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NEMCSAK AZ ÓVODÁBAN – Balatonboglár, Általános- és Zeneiskola, előadás, 2003. II. 26. | ||
41. SZÍNEK, SZEMÉLYISÉG, GRAFOLÓGIA – Magyar Írástanulmányi Társaság, Pszicho- klub, Budapest, előadás, 2003. II. 14. | ||
40. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. II. 01. – 02. | ||
39. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2003. I. 28. | ||
38. GRAFOLÓGIA ÉS PÁRKAPCSOLAT – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. XI. 24. | ||
37. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAI – Kaposvári Egyetem, Kaposvár, előadás, 2002. XI. 22. | ||
36. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. XI. 02. – 03. | ||
35. SZÍNEK ÉS EMBEREK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2002. 3/3 sz. 42.o. | ||
34. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. X. 19.-20. | ||
33. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A NAPI GYAKORLATBAN – Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2002. X. 16. | ||
32. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS REALITÁS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2002. X. 11. | ||
31. A DISZGRÁFIA OKAI ÉS KORREKCIÓS LEHETŐSÉGEI – Országos Pedagógiai Szaktanácsadói Konferencia, Móricz Zsigmond Gimnázium, Tankönyvkiadó, Budapest, előadás, 2002. VIII. 26. | ||
30. GRAFOLÓGIA ÉS PÁLYAVÁLASZTÁS – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. VII. 22. | ||
29. A GRAFOLÓGIA ETIKÁJA – XIII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2002. VI. 30. | ||
28. SZÍNEK A TERMÉSZETBEN – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, Dobogókő, előadás, 2002. V. 18. | ||
27. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NORMÁL ÉRTELMŰ GYERMEKEKNÉL – TV 2, Segíts magadon c. TV adás, Budapest, 2001. X. 18. | ||
26. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MÓDSZEREI – Tatabánya, Kilátó Grafológiai Egyesület, Közművelődés Háza, előadás, 2001. IX. 28. | ||
25. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN – Dány Napköziotthonos Óvoda, előadás 2001. IX. | ||
24. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – Grafo-Gárdony, Magyar Grafológiai Iskolák Találkozója, Gárdony, előadás 2001. VIII. | ||
23. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – XII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2001. VI. 23. | ||
22. A FÁK AURÁI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI. | ||
21. A TERMÉSZET SZÍNEI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI: | ||
20. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGEI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI: | ||
19. TANULÁSI- ÉS MAGATARTÁSZAVARRAL KÜZDŐ GYERMEKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁS HATÁSÁRA – Nemzetközi Grafológiai Szemle,cikk, 2001. V. | ||
18. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-RAJZTESZT ÖSSZEFÜGGÉSEI – TV2 riport, Budapest, 2001. V. | ||
17. PÁLYAVÁLASZTÁS SEGÍTÉSE GRAFOLÓGIÁVAL – ATV riport, Budapest, 2001. IV. | ||
16. GRAFOLÓGIA A PÁRKAPCSOLATBAN – ATV riport, Budapest, 2001. IV. | ||
15. SZÍN ÉS KARAKTER – Magyar Írástanulmányi Társaság, előadás, Budapest, 2001, III. | ||
14. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAI – ATV riport, Budapest, 2001. III. | ||
13. A GRAFOMOTOROS- ILL. KÉZÜGYESSÉGFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE – Dány, Napköziotthonos Óvoda, előadás, 2001. I. | ||
12. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS GRAFOLÓGIAI ÖSSZEFÜGGÉSEI – Grafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III. | ||
11. GRAFO-PSZICHO-MORBO ANALÍZIS – Grafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III. | ||
10. ARAB ÍRÁS ELEMZÉSE – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII. | ||
9. A RAJZOLÁS SZABADDÁ TESZ – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII. | ||
8. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII. | ||
7. EZOTERIKUS SZIMBÓLUMOK ÉS GRAFOLÓGIAI FELHASZNÁLÁSUK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. X.-XI. | ||
6. OLDÓDÁS – Kineziológiai oldás hatása problémás gyermekek írására – Hyperego Személyiségfejlesztő Központ, grafológiai szakdolgozat, 1999. VI. | ||
5. PROBLÉMÁS GYEREKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁSRA – Nemzetközi Grafológiai Konferencia, Budapest, előadás, 1999. IV. | ||
4. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A GYAKORLATBAN – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1998. | ||
3. VIZUÁLIS NEVELÉS AZ ÓVODÁBAN– Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1992. | ||
2. SZÍNÉRZÉK FEJLESZTÉSE ÓVODÁSKORBAN I. II. III. – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1991. | ||
1. SZÍNÉRZÉKFEJLESZTÉS ÓVODÁSKORBAN – Budapesti Tanítóképző Főiskola, óvodapedagógiai szakdolgozat, 1990. VI. | ||
Végzettségek: | ||
Rajzelemzési Intézet – Országos Rajzvizsgálati Szakértő Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakoktató, szaktanácsadó Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakasszisztens Budapesti Tanárképző Főiskola – Felsőfokú óvodapedagógus képesítés Bem József Egészségügyi és Óvónői Szakközépiskola – Óvodapedagógus képesítés és érettségi Felsőfokú óvodapedagógus képesítés – Minősített pedagógus Egyéb szakismeret, jártasság: Tehetség-felismerés és gondozás Cselekvő-felfedező tanulás módszertana Mozgásfejlesztés Mit? Hogyan? Miért? Nagymozgások fejlesztése Környezeti nevelés Minden csepp víz számít- környezettudatos oktatás Humánus elfogadás – Emberséges nevelés Mentálhigiénés alapfokú képzés |
||
Személyiségfejlesztő Központ – fakultációk: | ||
Általános pszichológia, | ||
Személyiséglélektan, | ||
Szociálpszichológia, | ||
Társadalomismeret, | ||
Vezetéselmélet, | ||
Kommunikációs tréning, | ||
Oktatásmódszertan, | ||
Tanácsadás, patopszichológia, | ||
Pszichometria, | ||
Írásfiziológia, | ||
Igazságügyi írásszakértés | ||
Magyar természetgyógyász Szövetség – Grafo-pszicho-morbo-analízis | ||
Alaptanfolyam | ||
Haladó tanfolyam | ||
Analitikus képző | ||
Silva-féle Agykontroll | ||
Alaptanfolyam | ||
Ultraszeminárium | ||
Sikerkód | ||
Magyar természetgyógyász Szövetség – Extraszensz bioenergetika | ||
Kineziológia-One Brain I. -II.-III. | ||
OKSZI szervezésében – Fejlesztő pedagógiai tanfolyam | ||
TIT József Attila Szabadegyetem- fakultációk : | ||
Társadalmi pártfogók fóruma | ||
Népi ülnök az igazságszolgáltatásban | ||
Alkalmazott pszichológia | ||
Pszichológiai problémák | ||
Szociálpszichológia | ||
Kriminálpszichológia | ||
Társas kapcsolatok lélektana | ||
Fejlődéslélektan | ||
Kutatási területeim: | Tanulmányok: |
Színérzék fejlesztés | Színforma-mátrix |
Vizuális nevelés | |
Roma pedagógia | |
Óvodapedagógia | |
Szimbólum kutatás |