Köszöntjük, Szabina nevű látogatóinkat.

Grafológus szakoktató, Makra Ildikó Judit

Makra Ildikó Judit

Mobil/ SMS: 06 (70) 529 89 12

E-mail: grafobazis@gmail.com

Ajánlatkérés:
KLIKK

1117 BUDAPEST BUDAFOKI ÚT 81 2EM 4

hétvégén a parkolás ingyenes, helyek szoktak lenni. 4 metró közel, 4, 6 villamos meg egy csomó busz, Rákóczi és Petőfi híd közel....

Péntekenként: a Pagoda Tanodában is tartok foglalkozásokat!

Cím: 1152 Bp Szentmihályi u. 171.

Szombat egész nap és vasárnap délután: 1111 Bp Budafoki u. 81.

Egyénre szabott interaktív foglalkozások.

TÉRKÉP

Köszönetnyilvánítások
Kedves Ildikó! Nem tudom, hogyan csinálja, de fiam /aki eddig ceruzát, krétát, lapot látni sem akart/, kezd önállóan rajzolni. Végre az óvodai faliújságon is láthatom a munkáit. Megszerette az alkotást. Már nem fél, hogy kinevetik. Elhiszi, hogy képes arra, amire a többi gyerek. Javult az önbizalma és ezt magának köszönhetjük. Elengedik iskolába is, mert emiatt ez is kérdéses volt.

AKCIÓ 999.- FT

Lelkem gyöngyei

MEGRENDELHETŐ

verses kötetem e-book formájában
a részletekért KLIKK

Mérje fel gyermeke képességeit

KLIKK IDE A FELMÉRÉSHEZ

Kézügyesítő játékok otthonra

KLIKK IDE A JÁTÉKOKHOZ

KÖNYV
Tanulsz velem cigányul? Sityos manca romanes?
Szilágyiné Makra Ildikó - Orsósné Varga Mária

Magamról


Makra Ildikó Judit
Minősített pedagógus és Grafológus szakoktató, szaktanácsadó vagyok.

Grafo-pedagógusként, több mint 20 éve Írászavar javításával, megelőzésével emellett Grafológiai elemzésekkel (rajzelemzéssel és szimbólumértelmezéssel is) segítem a gyermeket, családokat; a felnövő és felnőtt embereket.

Minden életkorban alkalmassá teszem a kéz finom-mozgását az olvasható írásra. Pszichológiai, pedagógiai és széleskörű egyedi módszertani ismereteimmel egyénileg segítem, fejlesztem a hozzám fordulókat.

Az olvasható írás, igen fontos, mert az iskolaváltások, tanárváltások, felvételik, kísérőlevelek alkalmával előnyösebb helyzetbe hozzák a személyeket. Munkám igen sikeresnek bizonyul. A gyermekek, kamaszok és felnőttek egyaránt ugrásszerű fejlődést produkálnak, saját motivációjukra alapozva.

Grafomotoros fejlesztéssel, grafo-pedagógiával, grafológiával, rajzelemzéssel, szimbólum értelmezéssel, diszgráfia prevenció-korrekcióval foglalkozom.

Ezekben a témákban szívesen tartok felkérésre előadásokat, tréningeket tanfolyamokat csoportoknak és intézményeknek.

KLIKK ÉS KÉRJEN AJÁNLATOT MOST!
 

Publikációk:

 

Előadások, dolgozatok, cikkek, rádió riportok, TV szereplések

118. Grafomotoros zavar: hogy lehet felismerni?, cikk, babaszoba.hu – Grafomotoros zavar: hogy lehet felismerni?, 2020. 10. 02.
117. RAJZELEMZÉS előadás; Napsugár Óvoda, Nevelés nélküli munkanap, továbbképzés; 2475,
Kápolnásnyék, Fő utca 41.;
 2019. 04. 08.
116. RAJZELEMZÉS, felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS- XXIII. Budapesti Pszichológiai Napok, Csend:Élet programjában, Angyalföldi Művelődési Központ,  1131 Budapest,  József Attila tér 4.;
2019. 04. 07.
115. SZÜLŐI FÓRUM, Tanulási problémák és írásképjavítás; GRAFOMOTOROS TANÁCSADÁS Problémaelemzés – Pagoda Tanoda keretébenChina Mart, Budapest, XV.
Szentmihályi út 171., 3.42. terem; 2018. X. 12.
114. RAJZELEMZÉS, felnőtt rajzok azonnali elemzése; PSZINAPSZIS- XXII. Budapesti Pszichológiai Napok, Léleklabirintus programjában, Angyalföldi Művelődési Központ, 1131 Budapest, József Attila tér 4.; 2018. 04. 15.
113. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, gyorsteszt; GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS személyiségelemzés – Pagoda Tanoda keretében, Edukációs Expo, Budapest, Óbudai Csodák Palotája, 2017. IV. 1.
112. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2016. IX. 11.
111. RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGIÁBAN Gyömrő – Házasságkötő terem, előadás, 2015. 10. 12.
110. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2015. IX. 13.
109. A kőbe véséstől a klaviatúráig Magyar Nemzet , Riport /, Nyilatkozat a gépírás iskolai bevezethetőségéről Csókás Adrienn cikkében 2015. 1.21.-én 6. oldal
LETÖLTÉS
108. Mit olvashatunk ki a kézírásból? Fem 3TV, Riport, FEM3 CAFÉc. műsor Budapest, 2015. I. 16.-én 9.20 h
107. CSÚNYA ÍRÁS Kossuth Rádió, Riport, Napközben c. műsor Budapest, 2014. XI. 11.-én 9.30 h
106. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2014. IX. 14.
105. A KORTALAN LÉLEK- Rajzok színelemzése, cikk,Természetgyógyász Szövetség – Konferenciaelőadás kivonata- 2013
104. GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉA nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2013. IX. 08.
103. GRAFOMOTOROS GYORSTESZT- bemutatkozás – gyakorlati felmérések, Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Családi nap, Budapest, 2013. 06. 08.
102. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – riportPetőfi rádió élő adás, 3. KUTYÁS NAP-EB OVO Egyesület rendezvényén Budapest, 2012. 09. 23.
101. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS– Gyakorlati felmérések, 3. KUTYÁS NAP-EB OVO Egyesület rendezvénye Budapest, Szabadság tér 2012. 09. 23.
100. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2012. IX. 9.
99. AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE- IX. Országos Feng Shui és Ezoterikus Találkozó, előadás, Mátyás Király Gimnázium, Fonyód, 2012. V. 20.
98. AZ ÍRÁSKÉP FONTOSSÁGA- FLP Egészségnap, SYMA Sport és Rendezvényközpont C csarnok,előadás, 1146, Budapest, Dózsa György út 1. 2012. V. 13.
97. KORTALAN LÉLEK -Színes rajzelemzés a Taraczközi-módszerben- XIX. Természetgyógyászati Kongresszus és kiállítás, Ramada Plaza Hotel előadás, 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 94. 2012. V. 12.
2012. IV. 18.
96.GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS- TRÉNING, XI. Kerületi Logopédiai Intézet,Gyakorlati bemutató oktatás, 1114. Budapest, Kanizsai u. 17-25.
Kézírásunkban a személyiségünk 33. rész – Alkalmazkodás és diplomatikusság
Kézírásunkban a személyiségünk 32. rész – Önállóság II.
Kézírásunkban a személyiségünk 31. rész – Önállóság I.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 3.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 2.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 1.
Kézírásunkban a személyiségünk 29. rész – Konfliktuskezelési típusok
Kézírásunkban a személyiségünk 28. rész – Beilleszkedési céljaink és a dominancia
Kézírásunkban a személyiségünk 27. rész – Szociabilitás, társas kapcsolatok
Kézírásunkban a személyiségünk 26. rész – Hagyománytisztelet és újítóképesség
Kézírásunkban a személyiségünk 25. rész – Döntőképesség a feladatokban
Kézírásunkban a személyiségünk 24. rész – A munkavégzés hatékonysága
Kézírásunkban a személyiségünk 23. rész – Szervezőkészség
Kézírásunkban a személyiségünk 22. rész – Munka/Feladatvégzés
Kézírásunkban a személyiségünk 21. rész – Mozgásigény
Kézírásunkban a személyiségünk 20. rész – Közösségi kapcsolatok igénye
Kézírásunkban a személyiségünk 19. rész – Szórakozás, megfelelő munkakörnyezet
Kézírásunkban a személyiségünk 18. rész – Anyagi javadalmazás
Kézírásunkban a személyiségünk 17. rész – Teljesítménymotiváció
Kézírásunkban a személyiségünk 16. rész – Motivációink
Kézírásunkban a személyiségünk 15. rész – Ellenállóképesség
Kézírásunkban a személyiségünk 14. rész – Én-ideál és önelfogadás
Kézírásunkban a személyiségünk 13. rész – Önismeret, „én”-ünkkel való kapcsolatunk
Kézírásunkban a személyiségünk 12. rész – Önkontroll, önirányítás
Kézírásunkban a személyiségünk 11. rész – Önbizalom, önértékelés
Kézírásunkban a személyiségünk 10. rész – Az akarat megjelenése írásunkban
Kézírásunkban a személyiségünk 9. rész – Élménykészség mértéke
Kézírásunkban a személyiségünk 8. rész – Érzelmi megnyilvánulási formák
Kézírásunkban a személyiségünk 7. rész – Temperamentum és gátlások
Kézírásunkban a személyiségünk 6. rész – Érzelmeink erőssége és az agresszió
Kézírásunkban a személyiségünk 5. rész – Figyelem és kritika
Kézírásunkban a személyiségünk 4. rész – Érdeklődés, objektivitás
Kézírásunkban a személyiségünk 3. rész – Alkotás, kreativitás, fantázia
Kézírásunkban a személyiségünk 2. rész – Gondolkodásunk rugalmassága
Kézírásunkban a személyiségünk 1. rész – A sebesség
95. GRAFOLÓGIAI CIKKSOROZAT- 2011.III.- 2012. I. Családi Net:

94. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2011. IX. 2.-3.-4.
93. GRAFOLÓGIA A GYAKORLATBAN – KAMASZOK Promontor Tv, Budapest, Tv adás, 2011. VI. 24.
92. GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS – Prevent Art Kiállítás, Bp. Angyalföldi Művelődési Központ, 2011. IV. 08.
Mit is mondanak a rajzok? A rajz – éppúgy, mint az írás – elemeire …
2011-09-19 09:15 – 0 komment
Rajzelemzés – térszimbolika
91. RAJZELEMZÉS-TÉRSZIMBOLIKA – cikk, www.csaladinet.hu 2010. XI. 23.

90. RAJZELEMZÉS ÓVODAI GYAKORLATBAN – bemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2010. X. 25.
2010 szeptember. 27. https://www.apaportal.hu/hirek/10/09/27/nyari-lazulas-negativ-eredmenyei
A nyári lazulás negatív eredményei
89. A NYÁRI LAZULÁS NEGATÍV EREDMÉNYEI- cikk, www.apaportal.hu 2010. IX. 16.
2010-09-16 11:24 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14654/gyermekrajzelemzes_2
Gyermekrajzelemzés 2.
88. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 2.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 16.

2010-09-09 09:52 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14655/gyermekrajzelemzes_1
Gyermekrajzelemzés 1.
87. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 1.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 09.

86. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2010. IX. 3.-4.-5.
2010-08-23 14:19 https://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14593/rajzelemzes
Rajzelemzés
85. RAJZELEMZÉS – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VIII. 23.

2010 augusztus. 30. https://www.apaportal.hu/hirek/10/08/30/rajzok-titkai
A rajzok titkai
84. RAJZOK TITKAI –cikk, www.apaportal.hu 2010. VIII. 20.
2010 július. 24. https://www.apaportal.hu/hirek/10/07/24/iras-stilusa-nyelv-es-szohasznalat
Írás stílusa, nyelv- és szóhasználat
83. A SZÖVEG FOGALMAZÁSA-AZ ÍRÁS STÍLUSA – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 22.
2010 július. 20. https://www.apaportal.hu/hirek/10/07/20/folyoirasbol-nyomtatott
Folyóírásból nyomtatott
82. FOLYÓÍRÁSBÓL NYOMTATOTT – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 20.
2010-07-14 11:13
Íráskép kialakulása-kialakítása kisiskolás korban
81. ÍRÁSKÉP KIALAKULÁSA-KIALAKÍTÁSA KISISKOLÁS KORBAN – cikk, www.csaladinet.hu 2010.VII.14.

2010.07.02 9:54
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 2.rész
80. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?2. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VII. 02.

2010.06.29 10:21
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 1. rész
79. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?1. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VI. 29.

2010 június. 25. https://www.apaportal.hu/hirek/10/06/25/grafologia-irashasonlosag-csaladon-belul
Grafológia: íráshasonlóság családon belül
78. ÍRÁSHASONLÓSÁG ROKONOK KÖZÖTT –cikk, www.apaportal.hu 2010. VI. 23.
2010.06.03 10:47
Ne ítélj csak a külalak alapján! – Az íráskép jelentősége
77. NE ÍTÉLJ CSAK KÜLALAK ALAPJÁN!- AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGEcikk, www.családinet.hu 2010. VI. 03.

76. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, RAJZ- ÉS ÍRÁSELEMZÉS – Kossuth Rádió, riport, Napközben c. adás, 2010. V. 13. csüt.d.e.
75. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, II: GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza, Bp. Marczibányi tér 2010. V. 7.-8.-9.
74. AZ ÉV MENTORA-DÍJ 2009. – HÁTRÁNYOS HELYZETŰ ÉS ROMA GYERMEKEK SEGÍTŐ-TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSÉÉRT elismerő oklevél, Magyar Tudományos Akadémia, 2009. XI. 23.
73. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉSbemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2009. XI.
72. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, OKTATÁS HETE – Országos Oktatási Kiállítás, Budapest, Budapesti Nemzetközi Vásár 2009. IX. 3.-7.
71. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, I. GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza Marczibányi tér 2009. III. 20.-22.
70. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE A DISZGRÁFIA PREVENCIÓBANriport, Rádió Q. 2008. V. 18. 10h.
69. HOGYAN NEVELJÜNK EREDMÉNYESEBBEN CIGÁNY GYEREKEKET? cikk, Együtt a gyermekvédelemben szaklap, 1 évf. 2. sz. 5.o. 2007. XII.
68. GRAFOLÓGIA előadás – Makó, Nemzetközi Ifjúsági Hét a Magyar Ifjúsági Eszperantó Szövetség rendezésében, Szeged, 2006. VIII. 18.
67. ISKOLAPÉLDA – Roma integráció a gyakorlatban, Rádió riport, Kossuth Rádió, 2006. VI. 08.-án, 22.30′
66. LEHET MÁSKÉPP IS – Állami gondozott és cigány – Örökbefogadott és cigány,Konferencia előadás, Budapest, Stefánia Palota, 2006. VI. 01.
65. KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGŰ GYERMEKEK FEJLŐDÉSI LEHETŐSÉGEIelőadás Dány, Napköziotthonos Óvoda 2006. IV.
64. A DÁNYI CIGÁNYSÁG SAJÁTOSSÁGAI – Dány, Konferencia előadás, Széchenyi István Általános Iskola, 2005. XII. 13.
63. VÁLTOZÓ VILÁG – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. IX. 06.
62. MAKRA-FÉLE SZIMBÓLUMTÁBLÁZAT – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. V. 18. Kedd
61. SZÍNELEMZÉS -Taraczközi-módszerben- XV. Természetgyógyászati Kongresszus, Budapest, Corinthia Hotel Aquincum előadás, 2005. 05. 14.
60. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-MÓDSZER ÖSSZEFÜGGÉSEI – Budapest, ORION Természetgyógyász Oktató Központ, Grafo-pszicho-morbo-analízis tanfolyam, 2005. 01. 22.
59. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS EREDMÉNYEI – Budapest TV, Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. X. kedd 21.30.h
58. EGY GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MELLÉKHATÁSA– Grafodidakt magazin, cikk, 2004. 5/2. sz. 8.o. https://www.grafomagazin.hu/index.php?menu=22&rovat=7&id=49&cikkNev=R3JhZm9tb3Rvcm9zIGZlamxlc3p06XM=
57. GYERMEKKÖZPONTÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS AZ EURÓPAI UNIÓBAN-RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAI GYAKORLATBAN – Szolnoki Pedagógiai Napok, Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2004. 03. 22
56. ÍRÁSZAVAROK ÉS MEGOLDÁSI LEHETŐSÉGEI – Siófok, Általános Iskola, előadás, 2004. 03. 08.
55. GRAFOLÓGIA -Pedagógus Szakszervezet, Budapest, Kenyérmező u. tanfolyam, 2004. V.
54. TANULSZ VELEM CIGÁNYUL? – RTL Klub, TV adás, Budapest, 2004. V.
53. RAJZELEMZÉS – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat
52. GRAFOLÓGIAI ÉRDEKESSÉGEK – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat
51. ÍRÁSZAVAROK MEGELŐZÉSE ÉS KORREKCIÓJA – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat
50. CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR BEMUTATÁSA – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. I. 11. vasárnap, 11óra
49. Makra Ildikó Judit– Orsósné Varga Mária CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR könyv megjelenése 2003. 11. Jiftah-él kiadó, Budapest
48. CIGÁNY GYERMEKEK NYELVI NEHÉZSÉGEI AZ ÓVODÁBAN – Nemzetközi Tudományos Cigány Konferencia, Budapest, Fáy u. 61. Oriental Hotel, előadás, 2003. IX. 19.
47. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, MINT A SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS ESZKÖZE – Zsámbok, Művelődési Ház, előadás, 2003. IV. 25.
46. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2003. IV. 11.
45. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÓVODÁS ÉS ISKOLÁSKORBAN – Mezőtúr, Szolnoki Pedagógiai Napok, Művelődési Ház, előadás, 2003. III. 19.
44. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. III. 01.- 02.
43. A SZÍNEK ÉS AZ EMBER KAPCSOLATA – Grafodidakt magazin, cikk, 2003. 4/1. sz. 30. o.
42. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NEMCSAK AZ ÓVODÁBAN – Balatonboglár, Általános- és Zeneiskola, előadás, 2003. II. 26.
41. SZÍNEK, SZEMÉLYISÉG, GRAFOLÓGIA – Magyar Írástanulmányi Társaság, Pszicho- klub, Budapest, előadás, 2003. II. 14.
40. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. II. 01. – 02.
39. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2003. I. 28.
38. GRAFOLÓGIA ÉS PÁRKAPCSOLAT – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. XI. 24.
37. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAI – Kaposvári Egyetem, Kaposvár, előadás, 2002. XI. 22.
36. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. XI. 02. – 03.
35. SZÍNEK ÉS EMBEREK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2002. 3/3 sz. 42.o.
34. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. X. 19.-20.
33. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A NAPI GYAKORLATBAN – Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2002. X. 16.
32. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS REALITÁS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2002. X. 11.
31. A DISZGRÁFIA OKAI ÉS KORREKCIÓS LEHETŐSÉGEI – Országos Pedagógiai Szaktanácsadói Konferencia, Móricz Zsigmond Gimnázium, Tankönyvkiadó, Budapest, előadás, 2002. VIII. 26.
30. GRAFOLÓGIA ÉS PÁLYAVÁLASZTÁS – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. VII. 22.
29. A GRAFOLÓGIA ETIKÁJA – XIII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2002. VI. 30.
28. SZÍNEK A TERMÉSZETBEN – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, Dobogókő, előadás, 2002. V. 18.
27. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NORMÁL ÉRTELMŰ GYERMEKEKNÉL – TV 2, Segíts magadon c. TV adás, Budapest, 2001. X. 18.
26. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MÓDSZEREI – Tatabánya, Kilátó Grafológiai Egyesület, Közművelődés Háza, előadás, 2001. IX. 28.
25. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN – Dány Napköziotthonos Óvoda, előadás 2001. IX.
24. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – Grafo-Gárdony, Magyar Grafológiai Iskolák Találkozója, Gárdony, előadás 2001. VIII.
23. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – XII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2001. VI. 23.
22. A FÁK AURÁI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI.
21. A TERMÉSZET SZÍNEI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI:
20. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGEI – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI:
19. TANULÁSI- ÉS MAGATARTÁSZAVARRAL KÜZDŐ GYERMEKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁS HATÁSÁRA – Nemzetközi Grafológiai Szemle,cikk, 2001. V.
18. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-RAJZTESZT ÖSSZEFÜGGÉSEITV2 riport, Budapest, 2001. V.
17. PÁLYAVÁLASZTÁS SEGÍTÉSE GRAFOLÓGIÁVALATV riport, Budapest, 2001. IV.
16. GRAFOLÓGIA A PÁRKAPCSOLATBANATV riport, Budapest, 2001. IV.
15. SZÍN ÉS KARAKTER – Magyar Írástanulmányi Társaság, előadás, Budapest, 2001, III.
14. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAIATV riport, Budapest, 2001. III.
13. A GRAFOMOTOROS- ILL. KÉZÜGYESSÉGFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE – Dány, Napköziotthonos Óvoda, előadás, 2001. I.
12. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS GRAFOLÓGIAI ÖSSZEFÜGGÉSEI – Grafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III.
11. GRAFO-PSZICHO-MORBO ANALÍZIS – Grafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III.
10. ARAB ÍRÁS ELEMZÉSE – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII.
9. A RAJZOLÁS SZABADDÁ TESZ – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII.
8. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII.
7. EZOTERIKUS SZIMBÓLUMOK ÉS GRAFOLÓGIAI FELHASZNÁLÁSUK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. X.-XI.
6. OLDÓDÁS – Kineziológiai oldás hatása problémás gyermekek írására – Hyperego Személyiségfejlesztő Központ, grafológiai szakdolgozat, 1999. VI.
5. PROBLÉMÁS GYEREKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁSRA – Nemzetközi Grafológiai Konferencia, Budapest, előadás, 1999. IV.
4. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A GYAKORLATBAN – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1998.
3. VIZUÁLIS NEVELÉS AZ ÓVODÁBAN– Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1992.
2. SZÍNÉRZÉK FEJLESZTÉSE ÓVODÁSKORBAN I. II. III. – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1991.
1. SZÍNÉRZÉKFEJLESZTÉS ÓVODÁSKORBAN – Budapesti Tanítóképző Főiskola, óvodapedagógiai szakdolgozat, 1990. VI.
Végzettségek:
Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakoktató, szaktanácsadó
Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus
Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakasszisztens
Budapesti Tanárképző Főiskola – Felsőfokú óvodapedagógus képesítés
Bem József Egészségügyi és Óvónői Szakközépiskola – Óvodapedagógus képesítés és érettségi
Felsőfokú óvodapedagógus képesítés – Minősített pedagógus

Egyéb szakismeret, jártasság:

Tehetség-felismerés és gondozás

Cselekvő-felfedező tanulás módszertana
Kíváncsi láda-tehetségfelismerés és fejlesztés
Kincskeresés az óvodában – tehetséggondozás 3-7 éves korban
Tehetséges gyerekek- tehetséges tanárok / tehetséggondozás

Mozgásfejlesztés

Mit? Hogyan? Miért? Nagymozgások fejlesztése
Mozgásfejlesztő program a tanulási nehézségek megelőzésére
Mozgáskotta- interaktív gondolkodás és figyelem fejlesztés nagy-mozgásokkal

Környezeti nevelés

Minden csepp víz számít- környezettudatos oktatás
Környezetkultúra-környezet esztétika

Humánus elfogadás – Emberséges nevelés

Mentálhigiénés alapfokú képzés
„Fogadd el, fogadj el!” sérült emberek társadalmi integrációját segítő pedagógiai képzés
Óvodapedagógusok felkészítése a SNI, BTM gyermekek integrált nevelésére
Út a konfliktuskezelő gyermekig
Persona Doll képzés -konfliktuskezelési és diszkrimináció elleni módszer
Önkormányzati Oktató Központ -Szakmai és csoportfejlesztő képzés
Viselkedéskultúra és protokoll

Személyiségfejlesztő Központ – fakultációk:
Általános pszichológia,
Személyiséglélektan,
Szociálpszichológia,
Társadalomismeret,
Vezetéselmélet,
Kommunikációs tréning,
Oktatásmódszertan,
Tanácsadás, patopszichológia,
Pszichometria,
Írásfiziológia,
Igazságügyi írásszakértés
Magyar természetgyógyász Szövetség – Grafo-pszicho-morbo-analízis
Alaptanfolyam
Haladó tanfolyam
Analitikus képző
Silva-féle Agykontroll
Alaptanfolyam
Ultraszeminárium
Sikerkód
Magyar természetgyógyász Szövetség – Extraszensz bioenergetika
Kineziológia-One Brain I. -II.-III.
OKSZI szervezésében – Fejlesztő pedagógiai tanfolyam
TIT József Attila Szabadegyetem- fakultációk :
Társadalmi pártfogók fóruma
Népi ülnök az igazságszolgáltatásban
Alkalmazott pszichológia
Pszichológiai problémák
Szociálpszichológia
Kriminálpszichológia
Társas kapcsolatok lélektana
Fejlődéslélektan
Kutatási területeim: Tanulmányok:
Színérzék fejlesztés Színforma-mátrix
Vizuális nevelés
Roma pedagógia
Óvodapedagógia
Szimbólum kutatás