Köszöntjük, Gellért, Mercédesz nevű látogatóinkat.


Makra Ildikó Judit

Mobil/ SMS: 06 (70) 529 89 12

E-mail: grafobazis@gmail.com

Ajánlatkérés:
KLIKK

Rendelő és levelezési cím:

1081 Budapest,
Kenyérmező u. 6. 1.em.6.
(35-ös kapucsengő)
PEDAGÓGUS SZAKSZERVEZET

TÉRKÉP

AKCIÓ 999.- FT


MEGRENDELHETŐ

verses kötetem e-book formájában
a részletekért KLIKK

Mérje fel gyermeke képességeit

KLIKK IDE A FELMÉRÉSHEZ

Kézügyesítő játékok otthonra

KLIKK IDE A JÁTÉKOKHOZ

KÖNYV
Tanulsz velem cigányul? Sityos manca romanes?
Szilágyiné Makra Ildikó - Orsósné Varga Mária

Köszönetnyilvánítások
Kedves Ildi! Szeretném Neked megköszönni mindazt a munkát és szeretetet, amit nekünk, de elsősorban Balázsnak nyújtottál. Bazsi hatalmasat fejlődött a foglalkozások alatt,aminek köszönhetően könnyedén és élvezettel veszi az iskola első osztályát. Füzete gyöngybetűs, rá sem lehet ismerni:) Örök hala: Kusz Viki
Tisztelt Hölgyem! Hálásan köszönöm gyermekem meglepő írásjavulását. Szkeptikus voltam, mert én sem írok szépen. Nem gondoltam, hogy lehet ezen javítani bármit is. Meghatározottnak gondoltam. Mivel Péter fiam középiskolába megy, és a jelenlegi iskolában már megszokták az írását, de egy magasabb szinten, ismeretlen helyen féltem hogyan fogják ezt tolerálni. Köszönjük a szép eredményt, nyáron is vállaljuk a fejlesztést, mert igencsak…Nánási család
Kedves Ildikó! Köszönjük a szeretetteljes személyes foglalkozásokat. Tudom, hogy Gabika – enyhe fogyatékosként – nem mehetett volna soha normál iskolába. A te kitartó játékos foglalkozásaid vezettek oda, hogy – sok türelem után- a helyi Pedagógiai Szakszolgálat és a Tanulási Képességvizsgáló Bizottság is egybehangzóan, elengedte normál első osztályba. Most, túl az első féléven látom igazán, hogy jó közepes eredménnyel…Németh Gáborné Kati és családja
Kedves Asszonyom! Köszönettel látom, hogy tizenéves nagy fiam olvashatatlan írása hónapról hónapra olvashatóbb. Már azok a tanárok is észreveszik, akik nem tudják, hogy grafomotoros fejlesztésre jár. Igaz én rövidebb időre számítottam, de belátom megéri a rendszeres gyakorlás. Ábel sosem volt egyszerű gyerek, Önhöz mégis szívesen jár, jól érzi magát, ez pedig nagy szó, mert majdnem-felnőtt tiniként elég elutasító otthon. Nem csak a…Kemény András és Ábel
Kedves Ildikó! A héten megint eszembe jutottál, mert Levi írásán nagyon meglátszik fejlesztő munkád eredménye. Majd elolvadtam a gyönyörűségtől, amikor megláttam a geometriai füzetet, amit most kezdtek el írni. Szép formás betűk és a sima lapon egyenes sorok, nem pedig lefelé csúszó mondatok. Köszönet, mert ez a te türelmes hozzáértő munkádat dicséri. Jó egészséget és sok sikert kívánunk!Irén és Levi
Kedves Ildikó! Örömmel üzenem, hogy Dani igen jól teljesít az iskolában és a füzetei is olvashatóak. Nem gondoltam volna, hogy az én enyhén fogyatékos gyermekem valaha is fog tudni rajzolni, nemhogy írni. Köszönjük a segítséget, kitartó biztatást és szeretetet:Tőke Dávid és Danika
Kedves Ildikó! Olyan jó látni, hogy Zolikám írása mennyit javult. Már nincs – a tanár által – pirossal áthúzott oldal a füzetében, megszűntek a felszólítások a lap alján, sőt csillagot, kis biztatást, apró dicséreteket találok a helyükön. Zoli sokkal szívesebben jár iskolába és több barátja is van. Örülök, hogy Rád találtunk. Szeretettel üdvözöl:Kissné Dombi Katalin és Kiss Zolika
Kedves Grafológus Asszony! Nagycsoportos fiam edig nem rajzolt, ezért kétséges volt a beiskolázása. Köszönöm, hogy néhány hónap alatt behozta lemaradását és ősszel iskolába mehet a barátaival. Fiamat egyedül nevelem, sokat dolgozom. Én ehez nem értek, hogyan segítsem őtet. Köszönöm szakértő munkáját. Kezeit csókolom:Juhász András
Tisztelt Hölgyem! Gratulálok a munkájához! Csodát tett a fiammal! Már azon is meglepődtem, milyen szívesen jár Önhöz tanulni hetente. Arra azonban nem gondoltam, hogy majd egy év alatt ennyit javul írásának olvashatósága. Ezen kívül elmondhatom, hogy jobb a feladatokhoz való hozzáállása is. Felelősséget vállal a dolgaiért, tetteiért. Ez remek! Őszinte elismerésem a szakértelméért és odaadó munkájáért.Dr. Soós Lajos Géza
Drága Tanárnő! Nagyfiam iskolaváltása miatt sokat aggódtam, hiszen 8. osztályig megszokták tanárai, hogy ennyire csúnyán ír. Féltem, hogy egy új iskolában mi lesz vele? Tudom, hogy az olvashatatlan írás miatt a tartalom értékelése is alacsonyabb. Pedig a fiam nem buta. Hála magának, az eltelt idő alatt rendezettebb, egyéni, de olvashatóbb írást produkál Kolos és a felvételin sem okozott nehézséget az írásbeli munkája. Most a középiskola…Rádai Jánosné

Mérje fel gyermeke képességeit!


Könnyen veszi-e gyermeke a leendő akadályokat?

  • Gyermeke nem tud rajzolni, vagy nem szeret és nem akar?
  • Csúnyán ír vagy rajzol? Rendetlen a füzete?
  • Elhelyezési gondja van a papíron? Lelógnak a sorok vagy összeakadnak?
  • Felcserélődnek a betűk az írásban?
  • Keverednek a hasonló formájú vagy ejtésű betűi?
  • Nehezen vagy nem olvasható az írás?
  • Talán diszgráfiás?
  • Írászavara van, vagy veszélyeztetett ezen a területen?

Háromszor 50 perc alatt, szakszerű felméréssel, közös beszélgetéssel megkeressük a gondok gyökerét.

A felmérés után a szülő kap a gyermekéről egy teljes személyiségképet. Ebből megtudhatja milyen értelmi, érzelmi, akarati, kommunikációs, tanulási, beilleszkedési képességei vannak a gyermekének.


A grafomotoros fejlettség-felmérés eredményei megmutatják, hogy a gyermek életkorához képest, milyen szinten van.
Kézfejlődésének, írómozgásának, az ezt befolyásoló agyterület fejlettségi fokának mértékét az átlaghoz képest, amiből kiderül mi is az eredeti oka a grafomotoros nehézségnek.


Mi történhet, ha nem sikeres az iskolakezdés?

Azok a gyermekek, akiknél bármilyen részképesség zavar található, jellemzően magukat okolják a hibáikért. Azt hiszik rosszabbak a többi gyermeknél, így romlik az önértékelésük, sérül az énképük. Változatos válságreakciók léphetnek fel.

A gyermekek – személyiségtípustól függően – próbálnak kompenzálni: bohóckodás, agresszív viselkedés szóban és/vagy tettben, magatartászavar, tudálékoskodás, hízelgés, mindent megmagyarázás, stb… -ill. a visszafogottabb gyermekek az önfeladásig alkalmazkodnak, esetleg elkeserednek, így iskolakerülés, öngyilkossági hajlam, neurotikus tünetek, depresszió, pszichoszomatikus betegségek, alkohol-, és drogfüggőség és egyéb devianciák alakulhatnak ki ennek talaján.

A közösségtől való eltérés, a “másság” többnyire magával vonja a kiközösítést, vagy negatív hangadóvá válást, ami semmiképp sem vezet kedvező személyiség-jellemzők kialakulásához. A gyermek által sikeresnek ítélt, negatív élethelyzet- és probléma megoldási módok a legkirívóbb eseteket produkálhatják.

A gyermekek komoly veszélybe kerülhetnek, főleg ha a felnőttek nem értik meg, lebecsülik, szidják, megszégyenítik. Ezért is fontos a gyermek állapotának aktuális megbeszélése.
A tünetek megjelenésekor a felmérés és prevenció sokat segíthet ezeknek a gyermekeknek.


Mit kap a szülő a felmérés után?

Az okok megértésével egyénre szabott célmeghatározás történik, melyben konkrétan le van írva, mit kell fejleszteni.

Kap még egy gyakorlati elemekre épülő, naponta használható, konkrét feladatsort. Ezen az írásos anyagon laikusként is eligazodhat a szülő, de szakembernek is irányt mutathat a további együttműködéshez.

Amennyiben a gyermek óvodás, kézhez kapja a szülő a – jelenleg érvényben lévő- iskolaérettségi követelményeket, hogy önmaga láthassa, minek kell hivatalosan megfelelni.

Ezen kívül pedig lehetőséget kapnak a további egyéni fejlesztésre.

Amennyiben a megelőzés már elkésett, – de a gyermek együttműködő- sikeres korrekciókra van lehetőség felnőttkorig bármely esetben.

Egy felmérő csomag három alkalomból áll:

Három foglalkozás után megtudhatja, hogy gyermeke milyen esélyekkel indul az életbe, a jövőbe.

Türelmes megértéssel, a gyermeket körülvevő felnőttek számára a gyermek állapotáról való ismeretadással, nagymértékben segíthetjük a gyermek fejlődését.

FIGYELEM! A felmérőcsomag 3 alkalomból áll – közös beszélgetés közben adatfelvétel, felmérő vizsgálatok, elemzés megbeszélése- ennek díja az első alkalommal egy összegben fizetendő: 21.000.- Ft


Mit kapnak, ha folyamatosan járnak az egyéni fejlesztésre?

Az adott időpontban csak az ön gyermekével foglalkozom, az ő képességeit bontakoztatom ki. Pozitív jellemzőit megerősítem, feszültségoldó játékokkal oldom grafikus nehézségeket befolyásoló szorongását.

Egy-egy foglalkozás időtartama 50 perc, ezután a szülővel megbeszélem az aznapi teljesítményt és a heti -szülőre vonatkozó- feladatokat. Ezek ötletek a részére, hogy egy-egy héten mit figyeljen a gyermekénél. Házi feladatot csak abban az esetben kap a gyermek, ha nagyon szükséges, illetve ha a szülő és gyermek kapcsolatát ez nem veti vissza.

A foglalkozások türelemmel és jó hangulatban zajlanak. Változatos sokrétű feladatokat végzünk játékos formában, a gyermek egyénre jellemző kedvelt tevékenységeiből, témáiból kiindulva, a szülő igényeire is építve.

A fejlődés útja nem egyenletes. Eleinte elég, ha szívesen jár a gyermek, hiszen ez a belső pozitív motiváció alapja. Az első apró sikerélmények elkísérik a gyermeket a mindennapi közösségébe. Ezután kezdnek majd onnan visszajelzések érkezni a szülőknek, gyermeknek. Konkrét fejlődés tapasztalható, amit visszatérő mérésekkel ellenőrzök. A foglalkozás-sorozat, hosszabb időtartam alatt fejti ki hatását, hiszen egy-egy alkalom nem sokat változtat az emberen. Ezért a sorozat időtartama gyermekenként változó.

A fejlesztés foglalkozások díja: 7.000.- Ft alkalmanként!

Még egy fontos dolog!

Javasolt a lazább nyári időszak alatt is rendszeresen részt venni a foglalkozásokon, mert sokszor ebben az időszakban van ugrásszerű fejlődés.
Ennek oka, hogy ilyenkor stressz-mentesebb az életük, mert kevesebb negatív inger éri a gyermekeket.
Tehát jobb eredményeket produkálnak, ami viszont megerősíti önbizalmukat a további időszakra is.


ÉLETRE SZÓLÓ BEFEKTETÉS

A JÖVŐ INDÍTÁSÁHOZ


DISZGRÁFIA PREVENCIÓ-KORREKCIÓ

Makra Ildikó Judit
Grafo-pedagógus


Tel.: 06 70 / 529 89 12

– 19 h.-21 h.-ig-


E-mail: grafobazis@gmail.com