Könnyen veszi-e gyermeke a leendő akadályokat?
- Gyermeke nem tud rajzolni, vagy nem szeret és nem akar?
- Csúnyán ír vagy rajzol? Rendetlen a füzete?
- Elhelyezési gondja van a papíron? Lelógnak a sorok vagy összeakadnak?
- Felcserélődnek a betűk az írásban?
- Keverednek a hasonló formájú vagy ejtésű betűi?
- Nehezen vagy nem olvasható az írás?
- Talán diszgráfiás?
- Írászavara van, vagy veszélyeztetett ezen a területen?
Háromszor 50 perc alatt, szakszerű felméréssel, közös beszélgetéssel megkeressük a gondok gyökerét.
A felmérés után a szülő kap a gyermekéről egy teljes személyiségképet. Ebből megtudhatja milyen értelmi, érzelmi, akarati, kommunikációs, tanulási, beilleszkedési képességei vannak a gyermekének.
A grafomotoros fejlettség-felmérés eredményei megmutatják, hogy a gyermek életkorához képest, milyen szinten van.
Kézfejlődésének, írómozgásának, az ezt befolyásoló agyterület fejlettségi fokának mértékét az átlaghoz képest, amiből kiderül mi is az eredeti oka a grafomotoros nehézségnek.
Mi történhet, ha nem sikeres az iskolakezdés?
Azok a gyermekek, akiknél bármilyen részképesség zavar található, jellemzően magukat okolják a hibáikért. Azt hiszik rosszabbak a többi gyermeknél, így romlik az önértékelésük, sérül az énképük. Változatos válságreakciók léphetnek fel.
A gyermekek – személyiségtípustól függően – próbálnak kompenzálni: bohóckodás, agresszív viselkedés szóban és/vagy tettben, magatartászavar, tudálékoskodás, hízelgés, mindent megmagyarázás, stb… -ill. a visszafogottabb gyermekek az önfeladásig alkalmazkodnak, esetleg elkeserednek, így iskolakerülés, öngyilkossági hajlam, neurotikus tünetek, depresszió, pszichoszomatikus betegségek, alkohol-, és drogfüggőség és egyéb devianciák alakulhatnak ki ennek talaján.
A közösségtől való eltérés, a „másság” többnyire magával vonja a kiközösítést, vagy negatív hangadóvá válást, ami semmiképp sem vezet kedvező személyiség-jellemzők kialakulásához. A gyermek által sikeresnek ítélt, negatív élethelyzet- és probléma megoldási módok a legkirívóbb eseteket produkálhatják.
A gyermekek komoly veszélybe kerülhetnek, főleg ha a felnőttek nem értik meg, lebecsülik, szidják, megszégyenítik. Ezért is fontos a gyermek állapotának aktuális megbeszélése.
A tünetek megjelenésekor a felmérés és prevenció sokat segíthet ezeknek a gyermekeknek.
Mit kap a szülő a felmérés után?
Az okok megértésével egyénre szabott célmeghatározás történik, melyben konkrétan le van írva, mit kell fejleszteni.
Kap még egy gyakorlati elemekre épülő, naponta használható, konkrét feladatsort. Ezen az írásos anyagon laikusként is eligazodhat a szülő, de szakembernek is irányt mutathat a további együttműködéshez.
Amennyiben a gyermek óvodás, kézhez kapja a szülő a – jelenleg érvényben lévő- iskolaérettségi követelményeket, hogy önmaga láthassa, minek kell hivatalosan megfelelni.
Ezen kívül pedig lehetőséget kapnak a további egyéni fejlesztésre.
Amennyiben a megelőzés már elkésett, – de a gyermek együttműködő- sikeres korrekciókra van lehetőség felnőttkorig bármely esetben.
Egy felmérő csomag három alkalomból áll:
Három foglalkozás után megtudhatja, hogy gyermeke milyen esélyekkel indul az életbe, a jövőbe.
Türelmes megértéssel, a gyermeket körülvevő felnőttek számára a gyermek állapotáról való ismeretadással, nagymértékben segíthetjük a gyermek fejlődését.
FIGYELEM! A felmérőcsomag 3 alkalomból áll – közös beszélgetés közben adatfelvétel, felmérő vizsgálatok, elemzés megbeszélése- ennek díja az első alkalommal egy összegben fizetendő: 40.400.- Ft
Mit kapnak, ha folyamatosan járnak az egyéni fejlesztésre?
Az adott időpontban csak az ön gyermekével foglalkozom, az ő képességeit bontakoztatom ki. Pozitív jellemzőit megerősítem, feszültségoldó játékokkal oldom grafikus nehézségeket befolyásoló szorongását.
Egy-egy foglalkozás időtartama 50 perc, ezután a szülővel megbeszélem az aznapi teljesítményt és a heti -szülőre vonatkozó- feladatokat. Ezek ötletek a részére, hogy egy-egy héten mit figyeljen a gyermekénél. Házi feladatot csak abban az esetben kap a gyermek, ha nagyon szükséges, illetve ha a szülő és gyermek kapcsolatát ez nem veti vissza.
A foglalkozások türelemmel és jó hangulatban zajlanak. Változatos sokrétű feladatokat végzünk játékos formában, a gyermek egyénre jellemző kedvelt tevékenységeiből, témáiból kiindulva, a szülő igényeire is építve.
A fejlődés útja nem egyenletes. Eleinte elég, ha szívesen jár a gyermek, hiszen ez a belső pozitív motiváció alapja. Az első apró sikerélmények elkísérik a gyermeket a mindennapi közösségébe. Ezután kezdnek majd onnan visszajelzések érkezni a szülőknek, gyermeknek. Konkrét fejlődés tapasztalható, amit visszatérő mérésekkel ellenőrzök. A foglalkozás-sorozat, hosszabb időtartam alatt fejti ki hatását, hiszen egy-egy alkalom nem sokat változtat az emberen. Ezért a sorozat időtartama gyermekenként változó.
A fejlesztés foglalkozások díja: 13.400.- Ft alkalmanként!
ha előre fizeti a havidíjat akkor 12.500/alkalom.
Még egy fontos dolog!
Javasolt a lazább nyári időszak alatt is rendszeresen részt venni a foglalkozásokon, mert sokszor ebben az időszakban van ugrásszerű fejlődés.
Ennek oka, hogy ilyenkor stressz-mentesebb az életük, mert kevesebb negatív inger éri a gyermekeket.
Tehát jobb eredményeket produkálnak, ami viszont megerősíti önbizalmukat a további időszakra is.
ÉLETRE SZÓLÓ BEFEKTETÉS
A JÖVŐ INDÍTÁSÁHOZ
DISZGRÁFIA PREVENCIÓ-KORREKCIÓ
Makra Ildikó Judit
Grafo-pedagógus
Tel.: 06 70 / 529 89 12
– 19 h.-21 h.-ig-
E-mail: grafobazis@gmail.com