Köszöntjük, Erzsébet nevű látogatóinkat.


Makra Ildikó Judit

Mobil/ SMS: 06 (70) 529 89 12

E-mail: grafobazis@gmail.com

Ajánlatkérés:
KLIKK

Rendelő és levelezési cím:

1081 Budapest,
Kenyérmező u. 6. 1.em.6.
(35-ös kapucsengő)
PEDAGÓGUS SZAKSZERVEZET

TÉRKÉP

AKCIÓ 999.- FT


MEGRENDELHETŐ

verses kötetem e-book formájában
a részletekért KLIKK

Mérje fel gyermeke képességeit

KLIKK IDE A FELMÉRÉSHEZ

Kézügyesítő játékok otthonra

KLIKK IDE A JÁTÉKOKHOZ

KÖNYV
Tanulsz velem cigányul? Sityos manca romanes?
Szilágyiné Makra Ildikó - Orsósné Varga Mária

Köszönetnyilvánítások
Kedves Ildi! Szeretném Neked megköszönni mindazt a munkát és szeretetet, amit nekünk, de elsősorban Balázsnak nyújtottál. Bazsi hatalmasat fejlődött a foglalkozások alatt,aminek köszönhetően könnyedén és élvezettel veszi az iskola első osztályát. Füzete gyöngybetűs, rá sem lehet ismerni:) Örök hala: Kusz Viki
Tisztelt Hölgyem! Hálásan köszönöm gyermekem meglepő írásjavulását. Szkeptikus voltam, mert én sem írok szépen. Nem gondoltam, hogy lehet ezen javítani bármit is. Meghatározottnak gondoltam. Mivel Péter fiam középiskolába megy, és a jelenlegi iskolában már megszokták az írását, de egy magasabb szinten, ismeretlen helyen féltem hogyan fogják ezt tolerálni. Köszönjük a szép eredményt, nyáron is vállaljuk a fejlesztést, mert igencsak…Nánási család
Kedves Ildikó! Köszönjük a szeretetteljes személyes foglalkozásokat. Tudom, hogy Gabika – enyhe fogyatékosként – nem mehetett volna soha normál iskolába. A te kitartó játékos foglalkozásaid vezettek oda, hogy – sok türelem után- a helyi Pedagógiai Szakszolgálat és a Tanulási Képességvizsgáló Bizottság is egybehangzóan, elengedte normál első osztályba. Most, túl az első féléven látom igazán, hogy jó közepes eredménnyel…Németh Gáborné Kati és családja
Kedves Asszonyom! Köszönettel látom, hogy tizenéves nagy fiam olvashatatlan írása hónapról hónapra olvashatóbb. Már azok a tanárok is észreveszik, akik nem tudják, hogy grafomotoros fejlesztésre jár. Igaz én rövidebb időre számítottam, de belátom megéri a rendszeres gyakorlás. Ábel sosem volt egyszerű gyerek, Önhöz mégis szívesen jár, jól érzi magát, ez pedig nagy szó, mert majdnem-felnőtt tiniként elég elutasító otthon. Nem csak a…Kemény András és Ábel
Kedves Ildikó! A héten megint eszembe jutottál, mert Levi írásán nagyon meglátszik fejlesztő munkád eredménye. Majd elolvadtam a gyönyörűségtől, amikor megláttam a geometriai füzetet, amit most kezdtek el írni. Szép formás betűk és a sima lapon egyenes sorok, nem pedig lefelé csúszó mondatok. Köszönet, mert ez a te türelmes hozzáértő munkádat dicséri. Jó egészséget és sok sikert kívánunk!Irén és Levi
Kedves Ildikó! Örömmel üzenem, hogy Dani igen jól teljesít az iskolában és a füzetei is olvashatóak. Nem gondoltam volna, hogy az én enyhén fogyatékos gyermekem valaha is fog tudni rajzolni, nemhogy írni. Köszönjük a segítséget, kitartó biztatást és szeretetet:Tőke Dávid és Danika
Kedves Ildikó! Olyan jó látni, hogy Zolikám írása mennyit javult. Már nincs – a tanár által – pirossal áthúzott oldal a füzetében, megszűntek a felszólítások a lap alján, sőt csillagot, kis biztatást, apró dicséreteket találok a helyükön. Zoli sokkal szívesebben jár iskolába és több barátja is van. Örülök, hogy Rád találtunk. Szeretettel üdvözöl:Kissné Dombi Katalin és Kiss Zolika
Kedves Grafológus Asszony! Nagycsoportos fiam edig nem rajzolt, ezért kétséges volt a beiskolázása. Köszönöm, hogy néhány hónap alatt behozta lemaradását és ősszel iskolába mehet a barátaival. Fiamat egyedül nevelem, sokat dolgozom. Én ehez nem értek, hogyan segítsem őtet. Köszönöm szakértő munkáját. Kezeit csókolom:Juhász András
Tisztelt Hölgyem! Gratulálok a munkájához! Csodát tett a fiammal! Már azon is meglepődtem, milyen szívesen jár Önhöz tanulni hetente. Arra azonban nem gondoltam, hogy majd egy év alatt ennyit javul írásának olvashatósága. Ezen kívül elmondhatom, hogy jobb a feladatokhoz való hozzáállása is. Felelősséget vállal a dolgaiért, tetteiért. Ez remek! Őszinte elismerésem a szakértelméért és odaadó munkájáért.Dr. Soós Lajos Géza
Drága Tanárnő! Nagyfiam iskolaváltása miatt sokat aggódtam, hiszen 8. osztályig megszokták tanárai, hogy ennyire csúnyán ír. Féltem, hogy egy új iskolában mi lesz vele? Tudom, hogy az olvashatatlan írás miatt a tartalom értékelése is alacsonyabb. Pedig a fiam nem buta. Hála magának, az eltelt idő alatt rendezettebb, egyéni, de olvashatóbb írást produkál Kolos és a felvételin sem okozott nehézséget az írásbeli munkája. Most a középiskola…Rádai Jánosné

Magamról


Makra Ildikó Judit
1982 óta vagyok pedagógus. Jelenleg a Gazdagréti Pitypang Óvodában dolgozom hétköznaponként.
Hétvégén, főleg szombaton grafomotoros fejlesztést végzek. Grafoterápiával és grafopedagógiával javítom a gyermekek rajz- és íráskészségét, finommotoros koordinációját.

Grafológus szakoktató, szaktanácsadó munkámmal pályaorientációs tanácsadást, párkapcsolati összeillést, munkaerőpiaci beválást, önismereti tanácsadást végzek.
Írás- és rajzelemzéssel segítem a hozzám fordulókat.

Mindkét területen: grafomotoros fejlesztés, ill. grafológia és rajzelemzés – szívesen vállalok előadásokat, tréningeket, tanfolyamokat, rendezvényeken gyorselemzést, felmérést.

KREATÍV MUNKÁT IS VÁLLALOK: Látványterv rajzolást vagy Gyerek bulikon arcfestést
 

KLIKK ÉS KÉRJEN AJÁNLATOT MOST!
 

Publikációk:


Előadások, dolgozatok, cikkek, rádió riportok, TV szereplések


113. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, gyorsteszt; GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS személyiségelemzés – Pagoda Tanoda keretében, Edukációs Expo, Budapest, Óbudai Csodák Palotája, 2017. IV. 1.
112. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2016. IX. 11.
111. RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGIÁBAN Gyömrő – Házasságkötő terem, előadás, 2015. 10. 12.
110. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2015. IX. 13.
109. A kőbe véséstől a klaviatúráig Magyar Nemzet , Riport /, Nyilatkozat a gépírás iskolai bevezethetőségéről Csókás Adrienn cikkében 2015. 1.21.-én 6. oldal
LETÖLTÉS
108. Mit olvashatunk ki a kézírásból? Fem 3TV, Riport, FEM3 CAFÉc. műsor Budapest, 2015. I. 16.-én 9.20 h
107. CSÚNYA ÍRÁS Kossuth Rádió, Riport, Napközben c. műsor Budapest, 2014. XI. 11.-én 9.30 h
106. GRAFOLÓGIA, pályaválasztási tanácsadás, személyiségelemzés NYELVPARÁDÉ – A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest, Millenáris B.ép. 2014. IX. 14.
105. A KORTALAN LÉLEK- Rajzok színelemzése, cikk,Természetgyógyász Szövetség – Konferenciaelőadás kivonata- 2013
104. GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉA nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2013. IX. 08.
103. GRAFOMOTOROS GYORSTESZT- bemutatkozás – gyakorlati felmérések, Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Családi nap, Budapest, 2013. 06. 08.
102. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – riportPetőfi rádió élő adás, 3. KUTYÁS NAPEB OVO Egyesület rendezvényén Budapest, 2012. 09. 23.
101. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS Gyakorlati felmérések, 3. KUTYÁS NAPEB OVO Egyesület rendezvénye Budapest, Szabadság tér 2012. 09. 23.
100. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2012. IX. 9.
99. AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE- IX. Országos Feng Shui és Ezoterikus Találkozó, előadás, Mátyás Király Gimnázium, Fonyód, 2012. V. 20.
98. AZ ÍRÁSKÉP FONTOSSÁGA- FLP Egészségnap, SYMA Sport és Rendezvényközpont C csarnok,előadás, 1146, Budapest, Dózsa György út 1. 2012. V. 13.
97. KORTALAN LÉLEK -Színes rajzelemzés a Taraczközi-módszerben- XIX. Természetgyógyászati Kongresszus és kiállítás, Ramada Plaza Hotel előadás, 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 94. 2012. V. 12.
2012. IV. 18.
96.GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS- TRÉNING, XI. Kerületi Logopédiai Intézet,Gyakorlati bemutató oktatás, 1114. Budapest, Kanizsai u. 17-25.
Kézírásunkban a személyiségünk 33. rész – Alkalmazkodás és diplomatikusság
Kézírásunkban a személyiségünk 32. rész – Önállóság II.
Kézírásunkban a személyiségünk 31. rész – Önállóság I.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 3.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 2.
Kézírásunkban a személyiségünk 30. rész – Beilleszkedésünk formái 1.
Kézírásunkban a személyiségünk 29. rész – Konfliktuskezelési típusok
Kézírásunkban a személyiségünk 28. rész – Beilleszkedési céljaink és a dominancia
Kézírásunkban a személyiségünk 27. rész – Szociabilitás, társas kapcsolatok
Kézírásunkban a személyiségünk 26. rész – Hagyománytisztelet és újítóképesség
Kézírásunkban a személyiségünk 25. rész – Döntőképesség a feladatokban
Kézírásunkban a személyiségünk 24. rész – A munkavégzés hatékonysága
Kézírásunkban a személyiségünk 23. rész – Szervezőkészség
Kézírásunkban a személyiségünk 22. rész – Munka/Feladatvégzés
Kézírásunkban a személyiségünk 21. rész – Mozgásigény
Kézírásunkban a személyiségünk 20. rész – Közösségi kapcsolatok igénye
Kézírásunkban a személyiségünk 19. rész – Szórakozás, megfelelő munkakörnyezet
Kézírásunkban a személyiségünk 18. rész – Anyagi javadalmazás
Kézírásunkban a személyiségünk 17. rész – Teljesítménymotiváció
Kézírásunkban a személyiségünk 16. rész – Motivációink
Kézírásunkban a személyiségünk 15. rész – Ellenállóképesség
Kézírásunkban a személyiségünk 14. rész – Én-ideál és önelfogadás
Kézírásunkban a személyiségünk 13. rész – Önismeret, „én”-ünkkel való kapcsolatunk
Kézírásunkban a személyiségünk 12. rész – Önkontroll, önirányítás
Kézírásunkban a személyiségünk 11. rész – Önbizalom, önértékelés
Kézírásunkban a személyiségünk 10. rész – Az akarat megjelenése írásunkban
Kézírásunkban a személyiségünk 9. rész – Élménykészség mértéke
Kézírásunkban a személyiségünk 8. rész – Érzelmi megnyilvánulási formák
Kézírásunkban a személyiségünk 7. rész – Temperamentum és gátlások
Kézírásunkban a személyiségünk 6. rész – Érzelmeink erőssége és az agresszió
Kézírásunkban a személyiségünk 5. rész – Figyelem és kritika
Kézírásunkban a személyiségünk 4. rész – Érdeklődés, objektivitás
Kézírásunkban a személyiségünk 3. rész – Alkotás, kreativitás, fantázia
Kézírásunkban a személyiségünk 2. rész – Gondolkodásunk rugalmassága
Kézírásunkban a személyiségünk 1. rész – A sebesség
95. GRAFOLÓGIAI CIKKSOROZAT- 2011.III.- 2012. I. Családi Net:

94. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2011. IX. 2.-3.-4.
93. GRAFOLÓGIA A GYAKORLATBAN – KAMASZOK Promontor Tv, Budapest, Tv adás, 2011. VI. 24.
92. GRAFOLÓGIAI TANÁCSADÁS – Prevent Art Kiállítás, Bp. Angyalföldi Művelődési Központ, 2011. IV. 08.
Mit is mondanak a rajzok? A rajz – éppúgy, mint az írás – elemeire …
2011-09-19 09:15 – 0 komment
Rajzelemzés – térszimbolika
91. RAJZELEMZÉS-TÉRSZIMBOLIKA – cikk, www.csaladinet.hu 2010. XI. 23.

90. RAJZELEMZÉS ÓVODAI GYAKORLATBAN – bemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2010. X. 25.
2010 szeptember. 27. http://www.apaportal.hu/hirek/10/09/27/nyari-lazulas-negativ-eredmenyei
A nyári lazulás negatív eredményei
89. A NYÁRI LAZULÁS NEGATÍV EREDMÉNYEI- cikk, www.apaportal.hu 2010. IX. 16.
2010-09-16 11:24 http://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14654/gyermekrajzelemzes_2
Gyermekrajzelemzés 2.
88. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 2.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 16.

2010-09-09 09:52 http://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14655/gyermekrajzelemzes_1
Gyermekrajzelemzés 1.
87. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS 1.-cikk, www.csaladinet.hu 2010. IX. 09.

86. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS / GRAFOLÓGIA kiállító, NYELVPARÁDÉ –A nyelvtanulási lehetőségek vására, Budapest,Millenáris B.ép. 2010. IX. 3.-4.-5.
2010-08-23 14:19 http://www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/hobbi_kreativitas/14593/rajzelemzes
Rajzelemzés
85. RAJZELEMZÉS – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VIII. 23.

2010 augusztus. 30. http://www.apaportal.hu/hirek/10/08/30/rajzok-titkai
A rajzok titkai
84. RAJZOK TITKAI –cikk, www.apaportal.hu 2010. VIII. 20.
2010 július. 24. http://www.apaportal.hu/hirek/10/07/24/iras-stilusa-nyelv-es-szohasznalat
Írás stílusa, nyelv- és szóhasználat
83. A SZÖVEG FOGALMAZÁSA-AZ ÍRÁS STÍLUSA – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 22.
2010 július. 20. http://www.apaportal.hu/hirek/10/07/20/folyoirasbol-nyomtatott
Folyóírásból nyomtatott
82. FOLYÓÍRÁSBÓL NYOMTATOTT – cikk, www.apaportal.hu 2010. VII. 20.
2010-07-14 11:13
Íráskép kialakulása-kialakítása kisiskolás korban
81. ÍRÁSKÉP KIALAKULÁSA-KIALAKÍTÁSA KISISKOLÁS KORBAN – cikk, www.csaladinet.hu 2010.VII.14.

2010.07.02 9:54
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 2.rész
80. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?2. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VII. 02.

2010.06.29 10:21
Hogyan segíthetjük gyermekünk rajzfejlődését? – 1. rész
79. HOGYAN SEGÍTHETJÜK GYERMEKÜNK RAJZFEJLŐDÉSÉT?1. – cikk, www.csaladinet.hu 2010. VI. 29.

2010 június. 25. http://www.apaportal.hu/hirek/10/06/25/grafologia-irashasonlosag-csaladon-belul
Grafológia: íráshasonlóság családon belül
78. ÍRÁSHASONLÓSÁG ROKONOK KÖZÖTT –cikk, www.apaportal.hu 2010. VI. 23.
2010.06.03 10:47
Ne ítélj csak a külalak alapján! – Az íráskép jelentősége
77. NE ÍTÉLJ CSAK KÜLALAK ALAPJÁN!- AZ ÍRÁSKÉP JELENTŐSÉGE cikk, www.családinet.hu 2010. VI. 03.

76. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, RAJZ- ÉS ÍRÁSELEMZÉS – Kossuth Rádió, riport, Napközben c. adás, 2010. V. 13. csüt.d.e.
75. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, II: GYERMEKEINK JÖVŐJE –Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza, Bp. Marczibányi tér 2010. V. 7.-8.-9.
74. AZ ÉV MENTORA-DÍJ 2009. – HÁTRÁNYOS HELYZETŰ ÉS ROMA GYERMEKEK SEGÍTŐ-TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSÉÉRT elismerő oklevél, Magyar Tudományos Akadémia, 2009. XI. 23.
73. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉSbemutató előadás, gyakorlattal egybekötve, Budapest, Pitypang Óvoda, 2009. XI.
72. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, OKTATÁS HETE – Országos Oktatási Kiállítás, Budapest, Budapesti Nemzetközi Vásár 2009. IX. 3.-7.
71. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS kiállító, I. GYERMEKEINK JÖVŐJE Képességfejlesztés Kiállítás, Budapest, Jövő Háza Marczibányi tér 2009. III. 20.-22.
70. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS JELENTŐSÉGE A DISZGRÁFIA PREVENCIÓBANriport, Rádió Q. 2008. V. 18. 10h.
69. HOGYAN NEVELJÜNK EREDMÉNYESEBBEN CIGÁNY GYEREKEKET? cikk, Együtt a gyermekvédelemben szaklap, 1 évf. 2. sz. 5.o. 2007. XII.
68. GRAFOLÓGIA előadás Makó, Nemzetközi Ifjúsági Hét a Magyar Ifjúsági Eszperantó Szövetség rendezésében, Szeged, 2006. VIII. 18.
67. ISKOLAPÉLDA Roma integráció a gyakorlatban, Rádió riport, Kossuth Rádió, 2006. VI. 08.-án, 22.30′
66. LEHET MÁSKÉPP ISÁllami gondozott és cigány – Örökbefogadott és cigány,Konferencia előadás, Budapest, Stefánia Palota, 2006. VI. 01.
65. KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGŰ GYERMEKEK FEJLŐDÉSI LEHETŐSÉGEIelőadás Dány, Napköziotthonos Óvoda 2006. IV.
64. A DÁNYI CIGÁNYSÁG SAJÁTOSSÁGAI – Dány, Konferencia előadás, Széchenyi István Általános Iskola, 2005. XII. 13.
63. VÁLTOZÓ VILÁGBudapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. IX. 06.
62. MAKRA-FÉLE SZIMBÓLUMTÁBLÁZAT – Budapest TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2005. V. 18. Kedd
61. SZÍNELEMZÉS -Taraczközi-módszerben- XV. Természetgyógyászati Kongresszus, Budapest, Corinthia Hotel Aquincum előadás, 2005. 05. 14.
60. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-MÓDSZER ÖSSZEFÜGGÉSEIBudapest, ORION Természetgyógyász Oktató Központ, Grafo-pszicho-morbo-analízis tanfolyam, 2005. 01. 22.
59. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS EREDMÉNYEIBudapest TV, Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. X. kedd 21.30.h
58. EGY GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MELLÉKHATÁSA– Grafodidakt magazin, cikk, 2004. 5/2. sz. 8.o. http://www.grafomagazin.hu/index.php?menu=22&rovat=7&id=49&cikkNev=R3JhZm9tb3Rvcm9zIGZlamxlc3p06XM=
57. GYERMEKKÖZPONTÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS AZ EURÓPAI UNIÓBAN-RAJZELEMZÉS AZ ÓVODAI GYAKORLATBANSzolnoki Pedagógiai Napok, Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2004. 03. 22
56. ÍRÁSZAVAROK ÉS MEGOLDÁSI LEHETŐSÉGEI – Siófok, Általános Iskola, előadás, 2004. 03. 08.
55. GRAFOLÓGIA -Pedagógus Szakszervezet, Budapest, Kenyérmező u. tanfolyam, 2004. V.
54. TANULSZ VELEM CIGÁNYUL? RTL Klub, TV adás, Budapest, 2004. V.
53. RAJZELEMZÉS – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat
52. GRAFOLÓGIAI ÉRDEKESSÉGEK – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat
51. ÍRÁSZAVAROK MEGELŐZÉSE ÉS KORREKCIÓJA – Hálózat TV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. II. 14. Szombat
50. CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR BEMUTATÁSA – ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2004. I. 11. vasárnap, 11óra
49. Makra Ildikó Judit– Orsósné Varga Mária CIGÁNY-MAGYAR KÉPES SZÓTÁR könyv megjelenése 2003. 11. Jiftah-él kiadó, Budapest
48. CIGÁNY GYERMEKEK NYELVI NEHÉZSÉGEI AZ ÓVODÁBANNemzetközi Tudományos Cigány Konferencia, Budapest, Fáy u. 61. Oriental Hotel, előadás, 2003. IX. 19.
47. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS, MINT A SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS ESZKÖZE – Zsámbok, Művelődési Ház, előadás, 2003. IV. 25.
46. GYERMEKRAJZ-ELEMZÉS Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2003. IV. 11.
45. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÓVODÁS ÉS ISKOLÁSKORBAN – Mezőtúr, Szolnoki Pedagógiai Napok, Művelődési Ház, előadás, 2003. III. 19.
44. GRAFOLÓGIA – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. III. 01.- 02.
43. A SZÍNEK ÉS AZ EMBER KAPCSOLATA – Grafodidakt magazin, cikk, 2003. 4/1. sz. 30. o.
42. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NEMCSAK AZ ÓVODÁBAN – Balatonboglár, Általános- és Zeneiskola, előadás, 2003. II. 26.
41. SZÍNEK, SZEMÉLYISÉG, GRAFOLÓGIAMagyar Írástanulmányi Társaság, Pszicho- klub, Budapest, előadás, 2003. II. 14.
40. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2003. II. 01. – 02.
39. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ATV Aranygyapjú, TV adás, Budapest, 2003. I. 28.
38. GRAFOLÓGIA ÉS PÁRKAPCSOLAT – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. XI. 24.
37. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAIKaposvári Egyetem, Kaposvár, előadás, 2002. XI. 22.
36. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS – Természetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. XI. 02. – 03.
35. SZÍNEK ÉS EMBEREK – Grafodidakt Magazin, cikk, 2002. 3/3 sz. 42.o.
34. GRAFOLÓGIATermészetgyógyász Szövetség, Budapest, Frankel Leó u. tanfolyam, 2002. X. 19.-20.
33. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A NAPI GYAKORLATBAN – Mezőtúr, Kilián Óvoda, előadás, 2002. X. 16.
32. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÉS REALITÁS – Kalocsa, Összevont Óvodák, előadás, 2002. X. 11.
31. A DISZGRÁFIA OKAI ÉS KORREKCIÓS LEHETŐSÉGEI Országos Pedagógiai Szaktanácsadói Konferencia, Móricz Zsigmond Gimnázium, Tankönyvkiadó, Budapest, előadás, 2002. VIII. 26.
30. GRAFOLÓGIA ÉS PÁLYAVÁLASZTÁS – ATV, Aranygyapjú c. TV adás, Budapest, 2002. VII. 22.
29. A GRAFOLÓGIA ETIKÁJAXIII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2002. VI. 30.
28. SZÍNEK A TERMÉSZETBEN – Pszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, Dobogókő, előadás, 2002. V. 18.
27. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS NORMÁL ÉRTELMŰ GYERMEKEKNÉL – TV 2, Segíts magadon c. TV adás, Budapest, 2001. X. 18.
26. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS MÓDSZEREI – Tatabánya, Kilátó Grafológiai Egyesület, Közművelődés Háza, előadás, 2001. IX. 28.
25. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS AZ ÓVODÁBAN – Dány Napköziotthonos Óvoda, előadás 2001. IX.
24. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI – Grafo-Gárdony, Magyar Grafológiai Iskolák Találkozója, Gárdony, előadás 2001. VIII.
23. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS XII. Természetgyógyász Kongresszus, MOM Művelődési Központ, Budapest, előadás, 2001. VI. 23.
22. A FÁK AURÁIPszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI.
21. A TERMÉSZET SZÍNEIPszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI:
20. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGEIPszicho-Pilis, Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület, előadás, Dobogókő, 2001. VI:
19. TANULÁSI- ÉS MAGATARTÁSZAVARRAL KÜZDŐ GYERMEKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁS HATÁSÁRANemzetközi Grafológiai Szemle,cikk, 2001. V.
18. GRAFOLÓGIA ÉS A TARACZKÖZI-RAJZTESZT ÖSSZEFÜGGÉSEITV2 riport, Budapest, 2001. V.
17. PÁLYAVÁLASZTÁS SEGÍTÉSE GRAFOLÓGIÁVALATV riport, Budapest, 2001. IV.
16. GRAFOLÓGIA A PÁRKAPCSOLATBANATV riport, Budapest, 2001. IV.
15. SZÍN ÉS KARAKTERMagyar Írástanulmányi Társaság, előadás, Budapest, 2001, III.
14. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS ÚTJAIATV riport, Budapest, 2001. III.
13. A GRAFOMOTOROS- ILL. KÉZÜGYESSÉGFEJLESZTÉS JELENTŐSÉGEDány, Napköziotthonos Óvoda, előadás, 2001. I.
12. A GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS GRAFOLÓGIAI ÖSSZEFÜGGÉSEIGrafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III.
11. GRAFO-PSZICHO-MORBO ANALÍZISGrafodidakt Magazin, cikk, 2001. II.-III.
10. ARAB ÍRÁS ELEMZÉSE Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII.
9. A RAJZOLÁS SZABADDÁ TESZ Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII.
8. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. XII.
7. EZOTERIKUS SZIMBÓLUMOK ÉS GRAFOLÓGIAI FELHASZNÁLÁSUK Grafodidakt Magazin, cikk, 2000. X.-XI.
6. OLDÓDÁS – Kineziológiai oldás hatása problémás gyermekek írásáraHyperego Személyiségfejlesztő Központ, grafológiai szakdolgozat, 1999. VI.
5. PROBLÉMÁS GYEREKEK ÍRÁSVÁLTOZÁSA KINEZIOLÓGIAI OLDÁSRA – Nemzetközi Grafológiai Konferencia, Budapest, előadás, 1999. IV.
4. GRAFOMOTOROS FEJLESZTÉS A GYAKORLATBAN – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1998.
3. VIZUÁLIS NEVELÉS AZ ÓVODÁBAN– Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1992.
2. SZÍNÉRZÉK FEJLESZTÉSE ÓVODÁSKORBAN I. II. III. – Művészeti Vizuális Nevelés szaklap, cikk, 1991.
1. SZÍNÉRZÉKFEJLESZTÉS ÓVODÁSKORBAN – Budapesti Tanítóképző Főiskola, óvodapedagógiai szakdolgozat, 1990. VI.
Végzettségek:

Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakoktató, szaktanácsadó
Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus
Személyiségfejlesztő Központ – Grafológus szakasszisztens
Budapesti Tanárképző Főiskola – Felsőfokú óvodapedagógus képesítés
Bem József Egészségügyi és Óvónői Szakközépiskola – Óvodapedagógus képesítés és érettségi
Felsőfokú óvodapedagógus képesítés – Minősített pedagógus

 

Egyéb szakismeret, jártasság:

Tehetség-felismerés és gondozás

Cselekvő-felfedező tanulás módszertana
Kíváncsi láda-tehetségfelismerés és fejlesztés
Kincskeresés az óvodában – tehetséggondozás 3-7 éves korban
Tehetséges gyerekek- tehetséges tanárok / tehetséggondozás

Mozgásfejlesztés

Mit? Hogyan? Miért? Nagymozgások fejlesztése
Mozgásfejlesztő program a tanulási nehézségek megelőzésére
Mozgáskotta- interaktív gondolkodás és figyelem fejlesztés nagy-mozgásokkal

Környezeti nevelés

Minden csepp víz számít- környezettudatos oktatás
Környezetkultúra-környezet esztétika

Humánus elfogadás – Emberséges nevelés

Mentálhigiénés alapfokú képzés
„Fogadd el, fogadj el!” sérült emberek társadalmi integrációját segítő pedagógiai képzés
Óvodapedagógusok felkészítése a SNI, BTM gyermekek integrált nevelésére
Út a konfliktuskezelő gyermekig
Persona Doll képzés -konfliktuskezelési és diszkrimináció elleni módszer
Önkormányzati Oktató Központ -Szakmai és csoportfejlesztő képzés
Viselkedéskultúra és protokoll

Személyiségfejlesztő Központ – fakultációk:
Általános pszichológia,
Személyiséglélektan,
Szociálpszichológia,
Társadalomismeret,
Vezetéselmélet,
Kommunikációs tréning,
Oktatásmódszertan,
Tanácsadás, patopszichológia,
Pszichometria,
Írásfiziológia,
Igazságügyi írásszakértés
Magyar természetgyógyász Szövetség – Grafo-pszicho-morbo-analízis
Alaptanfolyam
Haladó tanfolyam
Analitikus képző
Silva-féle Agykontroll
Alaptanfolyam
Ultraszeminárium
Sikerkód
Magyar természetgyógyász Szövetség – Extraszensz bioenergetika
Kineziológia-One Brain I. -II.-III.
OKSZI szervezésében – Fejlesztő pedagógiai tanfolyam
TIT József Attila Szabadegyetem- fakultációk :
Társadalmi pártfogók fóruma
Népi ülnök az igazságszolgáltatásban
Alkalmazott pszichológia
Pszichológiai problémák
Szociálpszichológia
Kriminálpszichológia
Társas kapcsolatok lélektana
Fejlődéslélektan
Kutatási területeim: Tanulmányok:
Színérzék fejlesztés Színforma-mátrix
Vizuális nevelés
Roma pedagógia
Óvodapedagógia
Szimbólum kutatás